Termékek külföldről, vám, adó, ilyesmi


wanabe # 2015.12.08. 15:26

Az a kérdésem merült még fel a szakértő Hölgyek/Urak felé, hogy az ügy ismeretében mivel (milyen visszautasíthatatlan ténnyel/törvénnyel) érveljek a DHL-nél a bírság behajtásával kapcsolatban.

Dr.Attika # 2015.12.08. 15:38

Az ügyet akkor ismernénk, ha az utólagos vámteher kiszabó határozatot is ismernénk, illetve a DHL-lel kötött vámkezelésre vonatkozó szerződés tartalma is ismert lenne.
Egyáltalán mennyi az összeg? Annak nagyságának ismeretében lehet tanácsolni a kártérítési igény módját. Arról nem is beszélve, hogy itt nem fog megállni a dolog, mert valószínűleg költségvetési csalás miatt büntetőeljárás is indul.

wers # 2015.12.08. 15:39

Ja, és a hiány úgy keletkezett, ha jól emlékszem (könyvelőnél van a papír), hogy belföldi/külföldi fuvardíj másképp volt osztva.

hoppsza! Ha így van, akkor ezt a DHL nem, mint a vámkezeléssel megbízott rontotta el, hanem mint a szállítmányozó. A fuvarszámlán kell feltüntetnie, hogy a fuvarértékből milyen érték a belföldi fuvar aránya. Ez akkor is a DHL felelőssége, ha nem ő működött volna közre. A másik vámügynökség hivatalosan kérte volna a nyilatkozatot, ha nem szerepel a számlán.
Amúgy nekem nagyon nem világos, hogy egyébként eme megbízással hogyan mentesül egy vámkezelésben közreműködő a felelősségétől. Remélem Dr.Attika, vagy valaki más felvilágosít.

wers # 2015.12.08. 15:40

valószínűleg költségvetési csalás miatt büntetőeljárás is indul
Na ne már!

Dr.Attika # 2015.12.08. 16:23

De bizony. Indulhat, sőt ha a vámhivatal komolyan veszi eddigi gyakorlatát indít is.
Igazából akkor lehetne jogvédelmet nyújtani "wanabe" kérdezőnek, ha nem itt a fórumon kérdezgetne, hanem szakembert bízna meg ezen vámjogi problémája kezelésével.

wers # 2015.12.08. 16:41

Ezt biztos jobban látod, én 2005 óta nem tevékenykedem ezen a területen. De azt tudom, még az alkalmazott vámügyintézőknek is felelősséget kell vállalniuk (ma is). A vezetőnek meg főleg. Akkor a megbízási szerződéssel pláne. Vagy valamit rosszul tudok?

Dr.Attika # 2015.12.08. 17:21

Milyen felelősséget vállal az alkalmazott vámügyintéző? Semilyet. Le tudják a fizetéséből vonni a hanyagsága, vámjogszabályok nem tudása miatti kárt? Nem tudják. Az általam eddig ismert legnagyobb vámügyintézői károkozás mértéke 90 millió forint volt. A kárt okozó vámügyintézőt még ki sem kellett rúgni, mert az általa okozott kár miatt a céget fel kellett számolni.

wers # 2015.12.08. 17:41

Szokásos szerződési mód. Nem csak vámügyintézőknél, pl. könyvelőknél is. Te írtad:
A vámmal kapcsolatos anyagi és eljárási szabályok nagyon komoly szakmai tudást és gyakorlati tapasztalatot kívánnak meg. A kis cégek az ehhez szükséges szakembereket nem tudják alkalmazni

Ezt meg is fizetik de vannak elvárások is. Persze nem mondom, hogy minden munkaszerződésben benne van.

Egyszer arra is akartak ilyesféle kitételt tenni, hátha valamit félre fordítanék... na azt a jogászuk kivette. :)

Egyébként ha jól emlékszem, a felelősségre max. két havi munkabér.

Dr.Attika # 2015.12.09. 09:12

És két havi vámügyintézői munkabér, mint kártérítés mire elegendő? Semmire.

wers # 2015.12.09. 15:10

A másik oldalról nézd, két havi bér azért nem csekély egy munkavállalónak, ösztönzően hathat, hogy figyeljen a munkájára.

Valamikor kaphatnék választ a kérdésemre?

Dr.Attika # 2015.12.09. 15:29

Melyik kérdésedre is gondolsz pontosan?

wers # 2015.12.09. 15:33

hogy mi alapján mentesül a felelősségtől a megbízott közreműködő

Dr.Attika # 2015.12.09. 18:06

Semmi alapján. A vámigazgatási bírság objektív szankció, tehát a felróhatóság hiánya sem mentesíti a kötelezettet.

wers # 2015.12.09. 19:16

most már biztos elkerülhetetlen, hogy hülyén halok meg

groszfater@gmail.com # 2015.12.09. 19:23

most már biztos elkerülhetetlen, hogy hülyén halok meg
Kár, hogy nem hallottad a hatalmas kacagást...:))))

Objektíve akár engemet is megbírságolhatnak, ha éppen ehhez van kedvük. :)))

Immaculata # 2015.12.09. 19:31

:))

A felróhatóság hiánya azt jelenti, hogy az ügyintéző ha a legjobb tudása szerint is járt el, de a kár mégis bekövetkezett, akkor is felelős, ha minden szabály betartása mellett történt meg a károkozás.

groszfater@gmail.com # 2015.12.09. 19:43

Azért ez nem-egészen így van...

vanhttps://www.nav.gov.hu/data/cms239727/Birsagolasi_utmutato_2012.pdf

wers # 2015.12.09. 19:49

Nem derül ki, de szinte biztosan felróhadó.

Dr.Attika # 2015.12.09. 19:53

A vámigazgatási bírságot a vámhiány miatt szabták ki. Teljesen mindegy, hogy a vámhiány szándékosan téves vámáru-nyilatkozat kapcsán keletkezett vagy gondatlanul téves miatt. A szándékosság esetén az a többlet szankció, hogy vámárúra elkövetett költségvetési csalás miatt ( leánykori nevén: csempészet) büntetőeljárást indítanak. Ha a gondatlanság áll fenn, akkor szabálysértési eljárást.

wers # 2015.12.09. 20:01

Ez még mindig nem a kérdésemre a válasz. A Dhl és a megbízója közötti jogviszonyt kérdeztem.
De tudom csak értetlenkedem és belezavarok

Aleksandr # 2015.12.15. 12:55

Sziasztok. Ha Ukrajnában foglalkozok új ruhák árusításával és Magyarországról van rendelésem, akkor hogyan kell elküldeni? Így megfelelő: átviszem a határon, aztán felteszem magyar postára és egy 500 forintért már házhoz is megy? Meg ugye ilyesmi mint a magyar számla, stb nincs nálunk, fizetjük az adót aztán kész.

wanabe # 2015.12.23. 14:44

Kedves Hölgyek, Urak!

Vázoltuk a DHL-nek a tényállást, és kártérítési igénnyel léptünk fel a bírság 100%-ára.

50%-ot ajánlottak, tekintettel arra, hogy a vámkezelést követő 10 napon belül nem jeleztük nekik a hibát, hogy mint meghatalmazottak módjuk legyen a hibát kijavítani és módosítani, ezért egyetemleges a felelősségünk szerintük.

Biztos voltam benne, hogy belénk kötnek valahogy és nem fogják 100%-ban vállalni a felelősséget, a kérdés csak az, hogy jogosan teszik-e?

Egy utólagos ellenőrzés során, ahol minket vizsgáltak könyvelt számlákat, bankbizonylatokat kellett küldenünk, feltételeznünk kellett volna, hogy a DHL egyáltalán hunyó lehet? Bevallom nem feltételeztük. Ráadásul az első határozattal nem is jött bírság, csak a hibáról egy magyarázat és pótbefizetési kötelezettség. Ezért azt gondoltuk, hogy befizettük a hiányzó összeget, és téma lezárva, ezért nem mentünk a DHL-hez, hogy szarul vámoltak. A bírság csak egy jóval későbbi levéllel érkezett.

Nem a pénzbírság érdekes (egyébként 30e Ft), hanem az elv, ha ne adj isten tovább folytatódna valahogy az ügy.

Köszönöm szépen "wers"-nek a konstruktív véleményét, a DHL, mint szállítmányozó felelősségével kapcsolatban, mert beleszőttem a nekik írt levelembe, s úgy tűnik legalább félig hatásos volt.

wanabe # 2015.12.23. 14:53

Ja, és a határozat, melyben a NAV részletezte a hiba tényét és okát, nem kész ténynek számít?

Ott még lehet variálni, mint vizsgált cég, hogy bocsika, nem mi vámoltunk, a DHL a hunyó, és ha a DHL akkor még bead egy módosítást, akkor minden rendben, buksi simi, enyje-bejnye, de nincs bírság, se felelősségre vonás?

wanabe # 2015.12.23. 15:01

Összességében azt gondolom, hogy több ezer dollár értékben szállítmányoztat a beszállítónk DHL-el évente, amit mi fizetünk, mint a katonatiszt.
Vagyis több ezer dollárt fizetünk a DHL-nel közvetve.

Elvárható lenne egy ilyen szintű multunacionális vállattól 2015-ben, hogyha gondatlan volt, akkor vállalja a következményeket 100%-ban és nem sikálgatni jobbra-balra a felelősséget, amennyire engedi a szerződés és a mi tudatlanságunk.

Dr.Attika # 2015.12.24. 07:25

"Nem a pénzbírság érdekes (egyébként 30e Ft), hanem az elv, ha ne adj isten tovább folytatódna valahogy az ügy."
Arról nem is beszélve, hogy a későbbiekben súlyosító körülmény lehet egy újabb vámigazgatási bírság kiszabásánál az előző.