Ajándékozzon az anyós az osztályrabocsátás kötelezettsége nélkül. Hogy jön ide a kötelesrész?
Persze, házassági szerződést lehet kötni, de Neked mi közöd van az ingatlanhoz?
Ajándékozzon az anyós az osztályrabocsátás kötelezettsége nélkül. Hogy jön ide a kötelesrész?
Persze, házassági szerződést lehet kötni, de Neked mi közöd van az ingatlanhoz?
Kedves Lhotse
Köszönöm a hozzászólást,igyekszem utánanézni mit is jelent pontosan az általad említett megoldás.
Laikus vagyok a témában,és próbálok tájékozódni szemezgetni innen-onnan,amiből én arra a következtetésre jutottam,ha csak egyszerűen anyósom odaajándékozza férjemnek a részét,akkor anyósom halála után a sógoromat ugyanúgy megilleti a köteles rész.
Nekem annyi közöm van az ingatlanhoz,hogy 9 éve ott élünk közösen anyósommal,ebből 5 éven keresztül anyósom igen csekély keresettel rendelkezett,gyakorlatilag én és férjem tartottuk el és tartottuk fenn a házat,valamint 4 és fél éve egy jelentős felújításra került sor (külső szigetelés,komplett tetőszerkezet,és tető csere,nyilászárók cseréje......stb) ami az ingatlan értékét nagyban megnövelte,és a felújítás terhein férjemmel közösen osztoztunk.
Mivel már én is jelentős összeggel hozzájárultam közös életünk alakulásához,és nekem nincs a nevemen semmi,férjem is azt szeretné,hogy nekem is "részem" legyen a házban,vagy legalább legyen egy megállapodás az ingatlan felosztásáról kettőnk között.
Várom további válaszokat
Köszönettel:Gabi
Az ajándék beleszámít a köteles rész alapjába, az örökhagyó ezzel ellentétes rendelkezése érvénytelen. (A T. Kolléga valószínűleg azzal keveri, hogy az örökhagyó rendelkezhet úgy, hogy az örökös köteles részébe nem kell betudni a neki élők között juttatott ajándékot.)
Tisztelt Sándor!
Felveszem Önnel a kapcsolatot a honlapján keresztül!....
Üdvözlettel:Gabi
Tisztelt Szakértők !
Ingatlan ajándékozással kapcsolatban lenne kérdésem .