„Ha a kk lustasága, nemtörődömsége vagy esetleg szándékossága miatt kellett többet fizetni ilyen esetekben, mint amennyit szükséges”
Nem, nem azért fizetsz többet, hanem azért, mert hanyag trehány lakó vagy és nem fizetted ki időben a tartozásod. Óriási különbség, ha még esetleg még mindig nem értenéd.
Köszi a jogszabályi iránymutatásokat, a 2003. évi CXXXIII. törvény 24. § (2) c) pontja világosan leírja, hogy az szmsz-ben kell meghatározni a kk feladatait a közösköltség-hátralék megfizetés esetére. Ez adott (elszámolás -> telefon -> térti. levél -> egyebek, a jelzálogig bezárólag) viszont a kk nem eszerint járt el, ezzel anyagi kárt okozott. Nem találtam olyan jogszabályt, ami azt mondaná, hogy a szabályszegésből fakadó kár nem lenne bíróságon követelhető, szóval a kérdés az, hogy ez igazából minek minősül, és mennyi az elévülési ideje.
Off: engem személy szerint nem vág padlóhoz, hogy 400 helyett 25e-t fizetek azért, mert éppen hülye voltam, van viszont a társasházban jó pár ember, akit igen. Ha a kk lustasága, nemtörődömsége vagy esetleg szándékossága miatt kellett többet fizetni ilyen esetekben, mint amennyit szükséges, akkor feleljen csak szépen ezért.
A közös költség fizetési kötelezettségről a társasházakról szóló 2003. évi CXXXIII. törvény 24. § (1) bekezdése rendelkezik. A tulajdonos a fenti jogszabály alapján önként - külön felszólítás nélkül - köteles minden hónapban eleget tenni a közös költség fizetési kötelezettségnek. A közös költség nem azonos a fogyasztás alapú közmű költségekkel, tekintettel arra, hogy a közös költség fizetés egy jogszabályon alapuló kötelezettség. A Társasházkezelő nem köteles minden tulajdonosnak minden hónapban figyelmeztető felhívást küldeni, és nincs számla kibocsátási kötelezettsége sem a fizetendő közös költség összegről. A közös költség mértékét az évi rendes társasházi közgyűlésen állapítja meg a Közgyűlés, határozati formában. A tulajdonos tehát jogszabályi kötelezettség alapján, önként köteles teljesíteni a Társasháznak
Rpeter . Csak jelzem,hogy a képviselő részéről ,,az értesítés,, az elszámolás kiküldésével megtörtént,amelynek átvételét magad is elismerted! . Akkor miért vitatkozol? Szintén halkan jegyzem meg,hogy késedelmi pótlékot nem kértek tőled. Ennek meg örülj,mert több mint egy tértis levél költsége!
Rpeter . Csak jelzem,hogy a képviselő részéről ,,az értesítés,, az elszámolás kiküldésével megtörtént,amelynek átvételét magad is elismerted! . Akkor miért vitatkozol? Szintén halkan jegyzem meg,hogy késedelmi pótlékot nem kértek tőled. Ennek meg örülj,mert több mint egy tértis levél költsége!
„a funkcionális analfabétákat a továbbiakban ignorálom”
Akkor kezdd magaddal! Ha valaki megkapja a közös költségelszámolást, azt cseszik befizetni, majd neki áll még feljebb, hogy később ezt plusz költségekkel kell megtennie, az - már ne is haragudj - valóban egy igazi balfék! Sok sikert a balhézáshoz, pereskedéshez! :-)
Köszöntem az emlékeztetőt, hogy miért intézek mindent magamnak, ha egy mód van rá.. a funkcionális analfabétákat a továbbiakban ignorálom.
Ha valaki képes egy igen/nem, egy elévülési idő és egy 'igen, elég a fizetési meghagyás' vagy 'kötelező követelési folyamat:'-tal válaszolni, akkor az pls tegye meg, de a hétvégén úgyis átnézem a vonatkozó dolgokat és kitalálom magamnak.
„Az szmsz közös képviselőre vonatkozó részének a kk általi megszegéséről beszélünk, nem tudom hogy jönnek ide az erkölcsök.”
Nézd, te vagy az, aki nem foglalkozott az elmaradás befizetésével, most meg csípőből támadsz és úgy gondolod, hogy majd a társasház fizeti helyetted az ügyvédi költséget. Ne reménykedj, nem a közös képviselő rendezi, hanem a társasház, mivel feléjük tartoztál. Ha elkezded őket ezért perelni, akkor azt hiszem, a jó szomszédi viszonyból letörölheted a v betűt. ;-)
„Szimplán nem küldött semmit, hanem az ügyvéddel kezdett, innentől kezdve ez a része nem annyira érdekes.”
Ezt neked kell bizonyítani, nem neki, ezt azért ne feledd! Ha sikerül neki az értesítést bizonyítania, akkor valóban ez a része nem érdekes. :-)
„A telefonszolgáltatók kötelesek a hívások adatait megőrizni egy ideig.”
Nem hinném, hogy a te ügyed annyira „fontos” kérdés lenne, kétlem, hogy ezért bárki is a telefontársasághoz fordulna. Mint írtam, ha a közös képviselő vitathatatlanul igazolja a te értesítésedet, akkor te hiába tagadod ezt foggal-körömmel, akkor el fogják a kérelmedet kaszálni.
„nem tudom hogy jönnek ide az erkölcsök.” Az csak hiú próbálkozás, hogy elválasztod egymástól. A jog egyrészt olyan magatartások tanúsítását várja el, amelyek az erkölcs értékrendje szerint is követendők, másrészt az olyan viselkedést tiltja, amelyet nem tekintünk etikusnak.
Az szmsz közös képviselőre vonatkozó részének a kk általi megszegéséről beszélünk, nem tudom hogy jönnek ide az erkölcsök. Az részemről egyébként is max a társasház felé lenne, de ez itt most alapvetően mellékes.
„De ha a jogi részét nézzük, amennyiben értesítve lettél, csak nem vettél róla tudomást, nem kerested a levelet, stb., akkor megint buktavári lesz. Te hiába mondod, hogy nem szólított fel a képviselőd. Ha ő ezt igazolni tudja, hogy igenis megtörtént, akkor gáz, veszíteni fogsz és te fizeted a peres eljárás költségét is, az szinte biztos.”
A tértivevényes dolgok azért meg szoktak találni. Szimplán nem küldött semmit, hanem az ügyvéddel kezdett, innentől kezdve ez a része nem annyira érdekes.
„Az azért érdekes, hogy telefonon kellett volna értesítenie. Vajon azt hogy tudná igazolni, hogy megtörtént? :-O”
A telefonszolgáltatók kötelesek a hívások adatait megőrizni egy ideig. Itt nyilván csak az jelentene valamit ha nem volt irányomban hívás, mert akkor ez se történt meg.
„Tavaly tavasszal megkaptam a közös költség elszámolást, utána azzal a lendülettel elfelejtettem befizetni a különbözetet.”
Ha az erkölcsi részét nézzük, akkor itt követted el a nagy hibát. És magam laikus véleménye alapján ezek után követelőzni egy kicsit aggályos bármilyen formában.
„Eddig nincs probléma, befizettem azonnal, ügy lezárva.”
Ha már a közös költségelszámolás átvételekor így tettél volna, akkor az ügyvédi költséget, kamatokat megúszhattad volna.
De ha a jogi részét nézzük, amennyiben értesítve lettél, csak nem vettél róla tudomást, nem kerested a levelet, stb., akkor megint buktavári lesz. Te hiába mondod, hogy nem szólított fel a képviselőd. Ha ő ezt igazolni tudja, hogy igenis megtörtént, akkor gáz, veszíteni fogsz és te fizeted a peres eljárás költségét is, az szinte biztos.
Az azért érdekes, hogy telefonon kellett volna értesítenie. Vajon azt hogy tudná igazolni, hogy megtörtént? :-O
A helyzet a következő: Tavaly tavasszal megkaptam a közös költség elszámolást, utána azzal a lendülettel elfelejtettem befizetni a különbözetet. Októberben kaptam egy ügyvédi felszólítást, hogy fizessem be az elmaradást, kamatokat és az ügyvédi felszólítás költségét. Eddig nincs probléma, befizettem azonnal, ügy lezárva.
Most azonban más okokból nézegettem az szmsz-ünket és a közös képviselőnek kötelessége lett volna először telefonon, majd tértivevényes levélben felszólítania (ami nyilván jelentősen kisebb költség) és csak ezek után következhetett volna az ügyvédi felszólítás.
A kérdésem az, hogy ez esetben követelhetem e rajta az ügyvédi díjat (vagy az ügyvédi díj és a tértivevényes levél díjának különbségét), mennyi az elévülési ideje ennek a károkozásnak(?) és hogy van e bármilyen előírt formája ennek vagy mehet egyből a fizetési meghagyás?
Ha kibontható,és visszaállitható,akkor azt kötelesek szét és visszaszerelni. . Ezt a közös képviselő számon tudja kérni a kivitelezőn,a wc tartály javítását is.. A járólap és csempe meg az élvédő itt nem játszik.
Tehát amennyiben ész nélkül újít valaki az később ebbe botlik.
Jelen status az hogy egy funer lemezzel van mindössze a wc mögötti lebontott rész takarva. A felújítás során 3 részre lett osztva, kibonthatóra - visszaállíthatóra lett kialakítva, a fentebb említett probléma kiküszöbölésének érdekében. Sikerült a szerelőknek ( itt megjegyzem egyikük káromkodás közben megjegyezte hogy micsoda meló ez én asztalos vagyok...) ezt úgy kibontani hogy képtelen voltam elhinni a végeredményt. A wc tartály azóta folyik..miután lelépés előtt sikerült kidobni egy gyári elemét, amit végül valahogy pótoltak, így. Reméltem hogy nem kell ezt még egyszer lezongorázni, mert ennyivel le van építve az ember hogy nem lehet lezárni és otthonosabban élni. Persze a gond továbbra is az hogy, végeredményben, nem zártam le, ellenkezőleg.
Azért vannak a leirásodban finom csúsztatások. . A panelházakban az ejtővezeték a szerelőaknában van a wc háta mögött,jobbrol begyűjti a fürdőkád,balról a konyha,elölröl meg a wc szennyvizét. . Az épités során a kivitelezés úgy történt,hogy a szervízaknát táblalemezzel zérték le,oldható kötésekkel rögzitve. . A panelek gazdát cseréltek,a tőkeerősebb uj tulajok felújitottak,olasz csempe lambéria stb. A gond akkor kezdődik,mikor az alsó szomszéd feljön hogy ázik. Na,tőlem biztos nem. . De. Akkor sem,nem gondolja hogy szétverem az olasz csempémet,ami egy vagyonba került? De. A kérdésedre a válasz: a közös képviselőnek igaza van. Az ejtővezeték cseréje nem jár rombolással. Hidd el tudom mit beszélek,több tízemeletesben cseréltettem a komplett rendszert.
Alapból a szervízalagút takaró lemezét szerelik le,majd a csere után visszahelyezik,és rögzitik,ezt kötelesek elvégezni. Nekem a legtöbb gondit az okozta,mikor a 40 éves többször szétázott funérlemez a bontáskor széthullott,a tulaj a plafonon volt. ,,Nem volt semmi baja mig maguk hozzá nem nyúltak,azonnal cseréljék ki újra!,, . A szervizalagutat nem lehet lezárni sem lambériával sem csempével. . Aki megteszi, magára vessen.
Az ejtővezeték cseréje nem érinti sem a járólapot,sem az élvédőt,a tartályt simán vissza lehet rakni. . Nézd meg a vállalkozási szerződést,amit a kivitelezővel kötött a ház. Abban szerepel a munkaleirás,hogy mit köteles a kivitelező helyreállitani. . A lecsempézett és szabálytalanul lezárt szervízalagut helyreállitását biztosan nem.
Egy panel épületben élek, és szennyvízelvezető ejtőcső csere történt a házban. Az ezzel járó rombolás és kivitelezés a vicc kategóriába tartozik tartozott konkrétan. A mellékhelyiség nincs 1 éve felújítva. Csempézve, járólapozva, élvédőzve, tartálycserélve, stb...
A csőcsere megtörtént. A helyreállítási munkálatok az ígéretek ellenére azóta is stabilan úgy van hagyva. Pedig az előzetes egyeztetéseknél megállapodtunk hogy eredeti állapotában látjuk újra belátható időn belül. Teltek a hónapok...
Felvettem az érintett személlyel (KK) a kapcsolatot, és egyszerűen azzal érvel hogy nem az Ő illetve a ház dolga ennek a helyreállítása. A tulajdonos dolga. Miért is?
Kérdésem az lenne hogy valóban így van e? ....vagy tehetek lépéseket az ügyben hogy a végén ne nekem kelljen kifizetni az okozott kár felszámolását, helyreállítását.
Megnézni az SZMSZ-t elsősorban. Gyakran nem mindenki használhatja a közöst egyformán, jellemzően akkor, ha több igény van parkolásra mint parkolóhely (bár ilyenkor ezért szokás fizetni is). Aztán ÍRÁSBAN kérni a közös képviselőtől kapunyitót, illetve parkolóhely kijelölést, ha van ilyen nálatok, és tényleg van még szabad, és kérd a válaszát is írásban. Ha az nem felel meg jogszabálynak vagy az SZMSZ-nek, akkor fordulhatsz a helyi jegyzőhöz.
Az ugrókódos tulajdonság azt jelenti, hogy nem mindig ugyanazt a jelet küldi a jeladó, így nem lehet kívülről „ellopni” a nyitójelet, hogy aztán bárki gyártson hozzá nyitó eszközt. Nincs benne semmilyen extra, a lényeg, hogy bárki meg tudja csinálni, aki kaputechnikával foglalkozik. Ha tulajdonos vagy és az udvar közös tulajdonként működik, akkor az én véleményem szerint nem tilthatják meg neked, de ettől még küzdened kell, ha nem akarsz reggel kiszúrt kereket találni az udvarban, mert esetleg más megszokott helyére odaálltál. Muszáj lesz ezt közös megegyezéssel megoldani, erőszakkal nem fog jó eredményt szülni. Ez az én laikus véleményem.
A közös képviselő külőnbözö okokra hivatkozva nem ad kapunyitot pl nincs parkoló megtelt a rendszer stb parkoló is van és a rendszert is lehet bővíteni többen 2 autóval állnak bent többekközöt ő is ha magán úton szeretném megoldani hogy fizetek mindent nem engedélyezi a kapu ugrókodos így nem olyan egyszerű 18honapos gyerekem van így kell a kocsi mit tudok tenni?
arumko Miért kellene helytállnia? A közösség hozott egy döntést,viselje következményeit. Anyagilag is. . A képviselő a társasházat működteti és nem a kamerarendszert. Annak van egy územeltetője,aki vezeti az ellenőrzési naplót. . A tulajdonos és üzemeltető a társasház.
„Valóban nem biztos, hogy meg tudtok győzni, de a helyzetet sajnos rosszul értelmezted, hiszen nem is azt kértem, hogy valaki meggyőzzön.”
Akkor meg - úgy őszintén - mi a francért regisztráltál ide? Tök felesleges volt! Ez egy fórum, ahol vélemények cserélnek gazdát. Te nem cseréled, hanem megtartod a sajátodat magadnak, bárki bármit is ír neked. Ez így messze áll a vitától...inkább más jelzőt tudnék írni rá. Komolyan, inkább lépj a tettek mezejére, keress egy ügyvédet - persze ne feledd, hogy te fogod fizetni - és menj neki nyugodtan a közös képviselődnek. Csak egy dolgot ne feledj el: ha már ennyit túráztattál bennünket, akkor ennek eredményét is légyszi oszd meg velünk ugyanígy nyilvánosan - még akkor is, ha hatalmasat égtél és a félévi fizetésedet perköltségre kellett kifizetni.
„Bármilyen okból is végzed a fenti tevékenységedet, további jó egészséget kívánok hozzá.”
Ha egy kicsit figyelmesen olvastál volna - megtehetted volna, mivel több helyen utána néztél, hogy mikor kinek mit írogattam - akkor azt is elolvashattad volna, mivel is foglalkozom. De ez mostmár akkor maradjon is így. ;-)
„Talán csak rövid idő kérdése, és szerinted én is orvosi probléma leszek”
Hehe, már ez a kis idő el is telt! :-D
Mellesleg közös képviselői témában csakis az ilyen kötekedőgépek kommentjeire szoktam reagálni, mert nem kicsit az én laikus zsebemben is kinyílt az a bizonyos bicska. Sőt ahogy elnéztem, nem csak nálam érted ezt el.
„a jog terén járatos vagy...ha az érdemi hozzászólásaid arányát növelni tudnád”
Igen, én használom azt, amit mások nem. Olvasgatok, tanulgatok olyan dolgokat, amelyek érdekelnek, sőt nem véletlen vagyok tájékozott közös képviseleti témákban is, mivel elég sok ilyen emberkének dolgozom nap mint nap, így nyilván beszélgetek is velük. És igen, bizonyos témákban valóban jó tanácsot vagyok képes adni. De neked megígérem, hogy nem fogok semmit se tanácsolni. Úgyis tök felesleges, mert csakis a saját elképzeléseid alapján cselekszel, bárki bármit mond. Csak hát majd ha belebuksz, akkor esetleg végre felfogod. Vagy az se biztos. :-)
„bízom benne, hogy hasznos hozzászólásokat is olvashatok még a részedről”
Tőlem ugyan semmit! De megköszönném, ha kímélnél engem is a további engem megcélozott válaszaidtól! Köszi!
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Testreszabhatja a cookie-kategóriákra vonatkozó hozzájárulási beállításokat, valamint a Célok és szolgáltatások, valamint a Szállítók hirdetéskövetési beállításait. Részletes hozzájárulást adhat minden és . A legtöbb eladó kifejezett hozzájárulást igényel a személyes adatok feldolgozásához, míg néhányan jogos érdekre támaszkodnak. Önnek azonban jogában áll tiltakozni a jogos érdekük felhasználása ellen.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen nyilatkozatban felsorolt célokkal és szervezetekkel kapcsolatos döntéseit a rendszer digitális jelek (például karakterlánc) formájában menti és teszi elérhetővé ezen szervezetek számára. Erre azért van szükség, hogy mind a szolgáltatás, mind az említett szervezetek figyelemmel lehessenek ezen döntésekre.
Amikor Ön felkeres egy weboldalt, és az felteszi Önnek a kérdést, hogy hozzájárul-e ahhoz, hogy felhasználják a profilját személyre szabott hirdetések megjelenítéséhez, illetve megtagadja-e az ehhez való hozzájárulását, az Ön választását a rendszer elmenti és elérhetővé teszi a hirdetési szolgáltatók részére, így az Ön számára megjelenített hirdetések esetében figyelembe veszik ezt a választást.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.