Autó adás-vétel szabályai - Mit tehet az ember,ha a rejtett hibákat nem mondja az eladó?


roller232 # 2009.11.18. 17:39

Én ezt mind értem,az elhiszem szót pedíg kérem idézőjelbe tenni,és már is nem leszek naív! :)
Milyen szerződéstől álljak el?
Számlát kaptam mivel cégtől vettemm az autót!
Szerintetek ki fiztne vissza egy bizonyos összeget ha már a teljes vételár a kezében van?

monalisa1 # 2009.11.18. 16:36

Még egy "0" kilométeres szalonautóról is utóbb kiderülhet hogy a szervízes "fiuk" bizony jócskán furikáztak vele előzőekben - aztán az órát visszatekerték...

Tehát aki egy használtautóról - főleg ha külföldről hozták be - elhiszi hogy a km óra állása valóságot mutat, az naív ember.

A Weltautónál megmondják mennyi egy autó avultatott ár 90e km futásteljesítménynél és mennyi 160e km-nél, a különbözetre kérhetsz az eladótól árleszállítást, vagy ahogy guba javasolta: elállsz a szerződéstől.

Az hogy mit ill. melyiket tudod elérni az a te határozott fellépésedtől függ.

"Mona"
laikus hozzászóló

roller232 # 2009.11.18. 10:22

Bővebben infóval tudnál szolgálni?

Jöhet e-mail-en is!

Köszönöm!

guba # 2009.11.18. 09:28

Kérhetsz árleszállítást, vagy elállhatsz a szerződéstől.

guba # 2009.11.18. 09:18

Kérhetsz árleszállítást, vagy elállhatsz a szerződéstől.

roller232 # 2009.11.17. 20:26

Hello!

Vásároltam egy autót augusztusban 91000km-rel,amit külföldről hozak be!
Adódott egy apróbb hiba és elvittem szervíbe ahol kiderült 160000 van az autóban,sőt megtaláltam az autó nagyszervízről szóló papírjait is amit még németországban csináltak 121903km/h állásnál!
Ilyen esetben mit tudok tenni?
Perelni,vagy kártérítést követelni?
Köszönettel!

guba # 2009.11.17. 18:00

Ne siessél, ha használható választ szeretnél! Értelmesen írd le, mi a kifogásod az autóval, azon kívül, hogy már nem szeretnéd megtartani.

guba # 2009.11.17. 17:59

Ne siessél, ha használható választ szeretnél! Értelmesen írd le, mi a kifogásod az autóval, azon kívül, hogy már nem szeretnéd megtartani.

Jankusz # 2009.11.17. 15:29

Sziasztok!

Segitsegeteket kernem. Vettem egy Opel Tigrat Oktober 22-én. 96 os 1,4 es.
Masnap bemondta az unalmast. Utolag beszerelt riaszto okozta valosznuleg. Vegul indult az auto. Meg aznap elvittem szervizbe, ahol kiderult hogy zero olaj van benne, es meg sorolhatnam. Jeleztem az eladonak, aki maganszemely, hogy ez igy nem ok es vagy pereskedunk vagy valahogy kompenzaljon. Most mar csak szeretnem az egeszet visszacsinalni es megszabadulni az autotol. Akkor kiderult, hogy teljes hengerfelujitason volt, mert a hutofolyadek meg az olaj összefolyt. Mondtam neki hogy ez tuti nem normalis, fizesse ki ha megcsianltatom. Termeszetesen ebbe nem ment bele. Utana mondtam neki, adja oda a szamlakat hogy hol s mint csinaltatta, de szamla termeszetesen nincs. Visszamentunk a szerelohoz, aki persze halandzszott össze vissza, nem is ertek hozza nem is erdekel. Ugy gondoltam nincs nekem erre idom, hagyom a afenebe az egeszet es szepen lassan megcsinaltatom az autot. Tegnap kiderult, hogy a fagyallo is elfolyik nem csak az olaj _600 km-en(valahol), es ez azt mondtak arra utal, hogy meg mindig a hengerfejekkel van a gond. Termeszetesen a km ora vissza van tekerve. Amit egy hozzaerto 1 perc alatt megmond en lany letemre nem...Meg erdemes megemliteni, hogy az autot a Bp-i Shiller Opel-nél készitett allapotfelmeres alapjan vettem meg, ahol meg a legszurot es az olajat sem neztek meg. Termeszetesen tudom, hogy egy regi autotol nem varhatok csodat es a kopoalkatreszek csereje be volt kalkulalva, de nem a ''motor csereje''
A hitelt atvallaltam, de a forgalmit nem irattam meg at pont emiatt. Az adasvetel October 22 en tortent!
Mit tegyek, mit tehetek! ?
Varom a mihamarabbi kommenteket, mert nem akarok meg jobban kicsuszni az idobol....

u.i.:ekezetek egyebek miatt boccs, siettem....

guba # 2009.11.16. 18:58

Az ügyvéd mellett nem árt ha egy jó autószerelőt is keresel. Az, hogy a hiba javítása akár több százezer forint is lehet, nem diagnózis. Mi a hiba? Mit kell cserélni benne?
A szervócső nem túl drága alkatrész, olyat meg, hogy egy váltót kompletten kelljen cserélni, elég extrém esetben tudok elképzelni.

monalisa1 # 2009.11.16. 17:04

"Csókolj kezet" a kereskedőnek mert a cserével és/vagy a pénz visszaadásával számodra nagyon kedvező ajánlattal állt elő - minden további vitát lezárva.

(Én a pénzt fogadnám el és a továbbaikban messze elkerülnék minden x éves használt francai autót - az olcsóságnak megvan az oka...)

"Mona"
laikus hozzászóló

Koriné # 2009.11.16. 08:05

Sajnos igaz, hogy a két hibának nincs köze egymáshoz, egyszerre mentek tönkre. A szervónál a szervócső az autószerelő szerint olyan mint a szita, nem lehet javítani, cserélni kell. A váltónál "feltárás" még nem volt, de a szakember szerint lehet, hogy ott is újat kell beszerelni.
Az autókereskedő most elviszi az ő szerelőjéhez, egy hét haladékot kért, és lehet hogy a vételárral (1.500.000.-Ft) megegyező ha lehetséges ugyanolyan márkájú (renault Kangoo) autót ajánl fel, vagy visszaadja a vételárat. Ügyvéddel beszéltem ez ügyben, egy kicsit felvilágosított, mostmár tudom a jogaimat.
Lehet, hogy sejtenem kellett volna, hogy az autót szerelőhöz nem hozhattam ki átvizsgálásra, de még nem voltam akkor rutinos, most már talán az lennék.
Ha érdekel benneteket, majd jelentkezem, hogy mi lett a végkifejlet.

guba # 2009.11.13. 18:27

A rejtett hiba a vevő érekkörébe tartozó kockázatvállalás, melynek következményeit neki kell viselni.

A "rejtett hiba" az adásvétel idején már létező, ám még nem jelentkező hiba, és mint ilyen, tipikusan a szavatossági felelősség kategóriájába esik, aminek a következményeit nem a vevő, hanem az eladó viseli.

Dr.Attika # 2009.11.12. 20:36

Ugye a rejtett hiba azt jelenti, hogy sem az eladó, sem a vevő által által nem ismert. A rejtett hiba a vevő érekkörébe tartozó kockázatvállalás, melynek következményeit neki kell viselni.

guba # 2009.11.12. 20:26

Kormányszervó és sebességváltó? A kettőnek nincs sok köze egymáshoz. Egyszerre mentek tönkre?

Ez alapján semmit sem lehet mondani. Lényeges a hiba oka, annak keletkezési időpontja, az eladó közlései a kocsi állapotáról, ismert hibáiról, az elhasználtság foka, vételár.

Koriné # 2009.11.12. 07:57

Légyszi adjatok tanácsot.
Egy hónapja vásároltam egy 7 éves autót autókereskedőnél. A szervó és a váltó tönkrement. A szerelők szerint akár több százezer forintos hibája is lehet. Mit tehetek ilyenkor? A kereskedőt tájékoztattam. Kérem mielőbbi válaszotokat.

guba # 2009.11.06. 17:52

Havri1!

Lényegében a te kérdésedre is megadtam a választ: a tied az az eset, amikor szavatossági alapon kérhetsz kijavítást, árcsökkentést, vagy akár el is állhatsz a szerződéstől és kérheted a vételárat és a kiadásaidat vissza.
Félretájékoztattak, megvettél egy leharcolt gépet feltupírozva.
A szavatossági jogaid érvényesítésének nem akadálya, hogy a szerződésben az áll, hogy az autót megtekintetted, és kipróbáltad, mivel a hiba nem volt nyilvánvaló, és pont az ellenkezőjét állította az eladó a valóságnak.
Egy jó ügyvédet ajánlok azért! :)

havri1 # 2009.11.06. 16:34

Köszönöm!

végrehajtó1 # 2009.11.05. 19:48

Havri1:

Néz be ide találsz ötleteket:http://www.panaszfal.hu/

havri1 # 2009.11.05. 18:43

Az én esetemre nem tud valaki mondani valamit?

guba # 2009.11.05. 17:59

A "kocsi életkora" helyett: kora. :)

guba # 2009.11.05. 17:56

Rejtett hiba az, amely már az adásvétel időpontjában létezett, de nem jelentkezett, vagy a hiba oka létezett és később vált a hiba nyilvánvalóvá.
Az általad írt hiba nem ilyen, mert a kocsi életkora és az elhasználtság foka megalapozza. Aki az új ár 5-10%-ért vásárol meg egy erősen elhasznált terméket, annak számolnia kell azzal, hogy számos hibája lehet. Az autó tipikusan ilyen. A megtett kilométerek száma és a motor kopása között világos összefüggés van. Ha tehát nem felújítottként árultad az autót, és valóban sok volt az órában is, akkor rejtett hibára nem hivatkozhat a vevő.
Más eset, ha egy öreg autót felújítottként, sok pénzért adsz el, akkor a szolgáltatások egyenértékűségének elve alapján szavatolod a használhatóságot, hibamentességet.

bombis # 2009.11.05. 11:44

Köszi. Amúgy 200.000 Ft volt a kocsi.(sok-sok km) Annyit bőven megért. Ma megint telefonált, hogy MA utaljam a pénzt. S ez akkor is REJTETT HIBA. (vki tisztázhatná nekem ezt a fogalmat ezen esetre nézve)
Az, hogy nehezen indul elsőre hidegben nyilvánvaló volt a számukra, mert iszonyatos hidegben voltak itt, s hidegindítóval indítottuk el. Amúgy nagyon akarták a kocsit. Hazafelé lerobbantak vele, akkor visszahoztuk hozzám a kocsit, én másnap megcsináltattam (villamossági hibája lett pont alattuk), s egész nap hívtak, hogy mikor vihetik már el, mert nekik KELL. (már bánom, hogy azt is én csináltattam meg)
Úgy döntöttem, ellátogatok az ügyvédemhez, mert a napi 1000 "az üzenet küldője visszahívást kér" sms az agyamra megy. Valakinek vmi más ötlete?

websas # 2009.11.05. 08:40

Tudom,hogy nem autós fórum de ez egy lehetőség:

Volt egy 1.7-es diesel vectrám, valahányszor hozzányúltak a befecskendezési ponthoz másnap reggel már nagyon nehezen indult. (szervíz) Picit növeltem az előbefecskendezést -15-ben is simán indult.

Ha fizetsz nem hagy békén.

websas

guba # 2009.11.05. 08:01

Ilyen esetekben az a tiszta, ha az eladó amennyiben valóban közölte a kocsi általa ismert, de esetleg nem nyilvánvaló hibáját, azt a szerződésbe konkrétan belefoglalják.
Ha nem tudod bizonyítani, hogy közölted a hibát, akkor a vevőnek valóban lehet követelése, ez azonban függ attól, hogy mennyi kilométerrel adtad el, mennyiért adtad el, és ez megfelel-e a kocsi elhasználtságának mértékének.
Magyarul: ha egy dízel Fiatot adtál el háromszázezer forintért, 500 ezer km-rel, akkor a vevő ne csodálkozzon, ha nulla fok alatt nem indul első rugásra.