Kedves Mikulás 74!
Onnantól kezdve, hogy elhoztad az autót a téli felkészítés már a te dolgod lenne. Még ha rendben is a hűtőrendszer a -22 fok extrém, plána dízel esetében. Ha beindult öreg (500e Ft-os kategória) létére, akkor biztos, hogy nem volt rossz a motorja.
De justizmorddal együtt tévedtetek.
Amikor másnap reggel indítóztál, akkor a hűtőrendszer kis és nagyköre (kiskör a motorblokk körüli, nagykör a termosztát nyitása után a radiátoron keresztüli) már teljesen fagyott lehetett.
Tehát a vízpumpád azonnal besülhetett (nem tudta megforgatni a vezérműszíj), még ha a benne lévő víz a bemelegedés során később ki is olvadt a motor okozta melegtől.
A kocsiban általában a motorblokk mellett a termosztátháznál van a vízhőfokérzékelő, aminek a jelét láttad a műszerfalon. Ha felszaladt, és nem hallottad ráindulni a ventillátort le kellett volna állnod.
Az olajgomba nem hőmérsékletet, hanem nyomást mér, azt látod a kijelzőn, ha hőmérsékletet mér, akkor az egy másik gomba.
folyt köv
üdv
dr. Hudson