új autó - apró hibával


_Lala_ # 2006.01.20. 13:39

JanCo: a Grand Scenic műszakilag megegyezik a Megane II-vel (meg a Scenic II-vel is), 98%-ban ugyanazokból az alkatrészekből épül fel.

Azért kérdeztem, mert nekem egy MII-esem van, sorban már a második, és mindkettő - kiegészítve az összes MII-vel, amiben eddig ültem - ugyanezt csinálja. 0km-es korától.
Szerintem ez nem hiba, hanem az elektromos kormányszervó hangja. Az pedig, hogy a szervíz ezt magától nem tudja megmondani, az jellemző a Renault magyarországi szervízeinek színvonalára...

Royal # 2006.01.20. 09:22

Csak tájékozódásképpen szerintem érdemes lenne megvizsgáltatni az autót, független, lehetőleg ismerős megbizható hozzáértővel mégis határolja be, mi baja lehet. Jó szaki megbontás (garanciavesztés) nélkül is sok mindenre tud következtetni. Lehet valami bagatel filléres hiba, (bár új autónál ez nem igazán jellemző) amiért nem biztos hogy érdemes perre menni... mindenesetre közelebb leszel a megoldáshoz.

JanCo # 2006.01.20. 07:37

Köszönöm a segitséget, akkor úgy néz ki, pereskedés lesz az ügyből, bár ezt szerettem volna elkerülni. Egyébként nem Megane II, hanem egy GrandScenicről van szó.

the big cat # 2006.01.19. 15:17

Ezen nincs mit elismerni, az autót nem javították meg, kérj cserét., vagy árleszíállítást, kedved szerint. Ezt tedd meg egy levélben, amit már az ügyvéded ír, adj nekik mondjuk 8 nap határidőt, aztán pereld be őket, így tudod elérni amit akarsz. A garancia lejártával a te hibád természetesen nem évül el, az a garancia előtt jelentekezett. Én a helyedben nem várnék egy percet se, hanem beperelném őket, eddig is elég sokat hezitáltál már, ezért szivatnak még. Ha határozott lettél volna, már vagy beadták volan a derekukat vagy egy nyertes pernél tartanál.

_Lala_ # 2006.01.19. 14:47

Nem véletlenül egy Renault Megane II az illető?

JanCo # 2006.01.19. 14:26

Sziasztok,

A segitségeteket szeretném kérni. Másfél éve vásároltam újan egy autót, aminek fél év múlva jelentkezett a mai napig fennálló hibája. A hiba abból áll, hogy kanyarodásnál egyszerűen huhog az autó, hol hangosabban, hol halkabban. Lassan egy éve hordom szervizbe, de azóta nem tudták megtalálni a hiba okát. Bejelentettem már a magyarországi márkaképviseletnél is, ahonnét egy szakértőt le is küldtek autószemlére, aki megállapitotta, hogy váltóolajat (!) kell cserélni az autóban, mert az okozza ezeket a hangokat (holott gyári olaj van benne). Az elmúlt egy év alatt 6-szor vittem szervizbe ezzel a hibával, azonban csak kétszer kaptam erről munkalapot, legutoljára a szemléről hiába kértem hivatalos véleményt, a mai napig nem kaptam semmit.
A kérdésem az lenne, hogy milyen lehetőségem van arra, hogy az ügyet rendezni tudjam, mivel szerintem a szerviz egyértelműen arra játszik, hogy a fél év múlva lejáró garanciáig ne kelljen megjavitaniuk az autót. Több helyről hallottam, hogy lehetőségem lenne új autót, vagy árleszállitást kérni, de hogy tudnám ezt érvényesiteni, amikor sem a márkaszerviz, sem a Renult Hungária nem ismeri el, hogy fogalmuk nincs mi a baja az autónak.

köszi a segitséget,
Jani