Válás, vagyonmegosztás

ID # 2023.04.06. 12:01

Tisztelt jogász urak!
Feleségemmel második házasságunkban élünk, neki két, nekem egy felnőtt gyerekem van, közös nincs. Feleségem jól keres a
jó nyugdíja mellett, míg nekem csak kis nyugdíjam van (72 éves tanár vagyok). Az én saját lakásomban lakunk, feleségem saját lakása ki van adva.
12 év házasság után rájöttem, hogy feleségem tudtom és beleegyezésem nélkül az utóbbi években, havi részletekben, összesen több millió Ft-ot utalt át a gyerekei számláira. Ezalatt az idő alatt én semmit sem utaltam saját gyerekemnek.
Kérdéseim:
Feleségemnek joga volt-e a közösnek számító jövedelméből titokban elutalgatni ilyen nagy összeget?
Visszakérhetem-, követelhetem-e a közös kasszába az összeget, hogy azután közösen döntsünk a pénz sorsáról?

Kovács_Béla_Sándor # 2023.04.06. 14:04

Igen. Nem.

ashc_valas # 2023.05.18. 08:46

Tisztelt Fórumozók!

Sok év után 2 gyerekkel a feleségem bejelentette válási szándékát. Szeretnénk jó viszonyban maradni a gyerekek miatt (kisgyerekekről van szó), együtt nevelni őket a jövőben is, közös felügyelet stb.. Megegyeztünk néhány dologban szóban. Papíron egyelőre nem válunk el, mert nem lenne jó ötlet (babaváró stb.), majd csak pár év múlva. A közös vagyont addig is megpróbáljuk rendezni oly módon, hogy a közös lakásunk tulajdonrészét kivásárolja, én pedig elajándékozom neki, mert ha jól tudom, ez most házastársak között illetékmentes. Kivásárlás alatt azt értve, hogy egyedül vállalja a tartozásaink (hitel, babaváró) fizetését a jövőben, az egyéb közös vagyonból (pénz, állampapír stb.) rá eső részt nekem adja és meg a "tartásdíj" összegét is x évig csökkentve fogom fizetni. Így a bíróságra már kész helyzettel tudunk menni, hogy mindenben előre megállapodtunk és minden annál van akié lesz. Ideális esetben.
A kérdéseim a következők: