Tisztelt segítő.
Az unokatestvérem érettségi után önköltséges nappali főiskolába menne.Előfordulhat e olyan ,hogy a most kapott árvaellátás,és családi pótlékot megszüntetik a fizetős iskola miatt?
segítségét előre is köszönöm.
Tisztelt segítő.
Az unokatestvérem érettségi után önköltséges nappali főiskolába menne.Előfordulhat e olyan ,hogy a most kapott árvaellátás,és családi pótlékot megszüntetik a fizetős iskola miatt?
segítségét előre is köszönöm.
forrest
Korlátlanul.
Üdv: Gy.
Tisztelt Segítő(k)
Egy olyan kérdésem lenne, hogy az árvaellátás mellett mennyit lehet dolgozni, úgy, hogy továbbra is kapjam az árvaellátást. Nappali tagozatos egyetemi hallgató vagyok, és lenne lehetőségem diákmunkát és/vagy 4 órás munkát vállalnom.
Segítségeteket előre is köszönöm.
dzudzu
A jogalkotó 2012. január 1-jétől átértelmezte a rokkantság és az egészségkárosodás fogalmát. Az a személy aki 2011. december 31-ig rokkant volt (egészségkárosodása legalább 50 %-os), 2012. január 1-jétől megváltozott munkaképességű személy lett, és ugyanígy megváltozott munkaképességű lett az is aki a 2011. december 31-ig jogosultságot szerzett rendszeres szociális járadékra, illetve átmeneti járadékra (mindkettőhöz 40 %-os egészségkárosodás volt szükséges).
Az Ön által leírt munkaképesség-csökkenés, mint fogalom nem alkalmazható, az egységes elbírálás alá eső megváltozott munkaképességű, viszont igen.
60 % mértékű árvaellátás akkor állapítható meg, ha az életben lévő szülő egészségi állapota a jogszabályban meghatározott mértéket nem éri el, tehát megváltozott munkaképességű.
Ennek megállapítására orvosszakértői bizottság jogosult.
Üdv!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy a 60%-os árvaellátás az életben lévő szülő esetén megváltozott munkaképessége, vagy csak kimondottan rokkantsága esetén jár az árvának?
Ugyan az 1997. évi LXXXI. törvény szerint:
"....a fentiekben meghatározott nyugdíj 60%-a jár árvaellátásként annak a gyermeknek,