telefonszámla behajtás


jumu # 2013.04.28. 18:15

Még azt szeretném kérdezni hogy büncselekménynek minősül e ez az eset!
Attol függetlenül hogy nem tehettem róla hogy csődbe mentem, engem sem fizettek ki!

jumu # 2013.04.28. 18:02

Szép napot mindenkinek!

Meg kereset egy ügyintéző és kedvező tarifa csomagokat ajánlott!
Meg is rendeltem 3 db előfizetést és 3db nagy értékü telefont is kaptam részletre!
A cégemre vettem fel !A rendelés után be is csődöltem egy hónap alatt!
A baj csak ott van hogy fizetés képtelen vagyok !Tehát ez esetben mire számíthatok
és milyen büntetés várható!
Erre kérnék válaszokat! Előre is köszönöm!

Üdv jumu!

missparker # 2013.03.19. 10:25

Segítséget, véleményeket szeretnék kérni az esetemről:

Nagymamám 2006-ban elhalálozott, a házát két fia (egyikük az édesapám), örökölte meg. Édesapám időnként a házban szállt meg, a telefonvonalat használta (nevére nem íratta át, így az továbbra is az elhunyt nagymamám nevén van), számlákat tudomásunk szerint fizette. 2011-ben ő is elhunyt. Én, mint édesapám egyik örököse a ház 1/4-ének tulajdonosa lettem. A telefonvonalat úgy mondtam le, hogy az Invitelnek írtam egy levelet, amiben leírtam, hogy nagymamámé volt a vonal, de meghalt, utána édesapámé, ő is meghalt, mellékeltem a halotti bizonyítványokat, és kértem őket, hogy az én címemre küldjék válaszukat (mert a ház lakatlanná vált, és én 200 km-re lakom tőle). Ezek után az üres házba érkezett egy levél, amiben nagymamám "hozzátartozói" a megszólított, és kérik, hogy gondolja meg a telefonvonal lemondását, de ha nem, majd küldenek elszámoló számlát. Mintha a levelemet el sem olvasták volna. Mindegy, vártam az elszámolószámlát. Nem jött. Se a házba, nagyi nevére, se az én nevemre, megadott címemre. Tavaly februárban jött egy levél egy behajtó cégtől, felhívtam őket, elmondtam a történetet, kértek mailben halotti anyakönyvi kivonatot, megkapták, megköszönték, több levél nem jött. Most viszont - szintén a lakatlan házba - újabb behajtó cég fenyegetései érkeznek, fizessen a nagyi, mert különben bíróság. Ezt a behajtó céget már nem érdekli, hogy meghalt, hiába hívtam őket, tovább leveleznek a lakatlan házzal. Az Invitelnek újra megírtam a teljes történetet, méltányosságot is kértem az összeg törlésére, "kivizsgálás alatt" az ügy.

Mit lehet még tenni? Mi lehet a következménye, ha nem fizetek? Miért is fizetnék? Számlát a nevemre szólóan sosem láttam, sőt nem is leveleznek velem. Mi fog történni, ha a 2006-ban meghalt nagyi ellen elindul az eljárás?

android # 2013.03.16. 12:40

Sziasztok érdeklődni szeretnék hogy 11 éve vettem fel a westel900-nál és a pannonál előfizetést amit nem fizettem azt még behajthatják rajtam?

ius latratus # 2013.03.14. 10:15

katyus0707

"A kérdésem az lenne, hogy mi a következménye, ha nem fizetem ki a tartozást, illetve: hogyan lehetne rávenni az ügyvédet, hogy ne tőlem követeljen, hanem attól, aki azt felhalmozta?"

Rávenni? He-he...
Következmény?
1.)Fizetési felszólítások, majd fmh, majd végrehajtás.
2.) Fizetési felszólítások, megegyezel a Telenorral, s fizetsz.
3.) Fizetési felszólítások, fmh, ellentmondasz, per, majd végrehajtás.
Van negyedik (ötödik, hatodik is), amikor a per során egyezel meg a Telenorral, mert addigra talán belátod, hogy így is, úgy is fizetni fogsz.

Ja, a volt kedvest meglepném húsvétra egy felszólítással, majd fmh-val.

kedvenc # 2013.03.14. 07:43

Kedves Katyus.
Sajnos én tapasztalatból írom .A fiamnak vettem én ugyan így telefont .Ugyan azt leírhatnám amit te leírtál.
Ha nem fizetsz végrehajtásra kerül az összeg mivel a te neveden van a telefon A kutyát nem érdekli hogy te azt kinek vetted .Te vagy a számlán lévő tulajdonosa ha jól értettem.Kérd meg részletekbe .A lényeg csinálj valamit mielőtt végrehajtásra kerül .Mert onnan nincs kiút,

/Hozzá nem értő./csak tapasztalat.

katyus0707 # 2013.03.14. 06:03

Üdv!
Segítségre lenne szükségem!
2011. márciusában naivan bevontam az előfizetésembe az akkori páromat a Telenornál. A szerződés az én nevemen volt, viszont a rá eső havi számlákat az ő címére postáztattuk. Egy ideig fizette szorgalmasan a számlákat. Azóta külön mentünk és 2011. decemberében kaptam egy levelet a szolgáltatótól, hogy a novemberi számla nincs befizetve, 2012 februárjában végképp megszüntették az előfizetésemet. A számlákat közben természetesen nem fizette továbbra sem. Ma kaptam a sokadik felszólítást a szolgáltató ügyvédjétől, miszerint a tartozásom cirka 280 e Ft. Nem áll módomban és szándékomban sem ekkora összeget más helyett kifizetni! A volt páromat azóta sem érem el. Nem hajlandó velem semmilyen formában felvenni a kapcsolatot. Már írtam az ügyvédnek is egy e-mailt - hasonló tartalommal - , de a reakciója még egy felszólítás volt!
A kérdésem az lenne, hogy mi a következménye, ha nem fizetem ki a tartozást, illetve: hogyan lehetne rávenni az ügyvédet, hogy ne tőlem követeljen, hanem attól, aki azt felhalmozta?
Előre is köszönöm mindenkinek a segítséget!

junesweetie # 2013.03.11. 14:59

Üdv!
Tanácsot szeretnék kérni.
2007 őszén, amikor még fiatal voltam, felelőtlen és bohó, na meg szinte ingyen dobálták az ember után az előfizetéses telefonokat, vettem egy T-Mobile-os készüléket, 2 éves hűségre, ahogy kell. Elég nagy számláim voltak, egy ideig fizettem is őket rendesen, majd sajnos fordult egyet az anyagi helyzetem, és nem tudtam tovább fizetni, fel is bontották a szerződésemet.
Évekig nem érkezett semmiféle megkeresés a szolgáltató részéről, tértivevényes levelet legalábbis nem kaptam, nem a bejelentett lakcímemen lakom, és édesanyám értesíteni szokott, ha kapok valami fontosnak látszó küldeményt.
Ez év elején viszont kaptam egy (nem tértis) levelet az Intrum Justitia követeléskezelőtől, hogy átkerült hozzájuk az ügyem, és fizessek be nekik cca 250 000 forintot.
Természetesen nem áll rendelkezésemre ekkora összeg, és mivel per pillanat munkanélküli vagyok, belátható időn belül még a részletfizetéssel is problémáim lennének. Nem vettem fel velük a kapcsolatot, mire bedobtak még egy levélkét, hogy 5 napon belül kijönnének hozzánk.

Érdekesség, hogy a tartozásom ellenére januárban ki tudtam hozni egy szintén előfizetéses telefont ugyanettől a szolgáltatótól. (De ezt már rendesen fizetem:))

Kérdésem: mire számíthatok? Beállíthatnak a végrehajtók a szüleimhez? Jobban járok, ha felveszem az Intrummal a kapcsolatot?

A válaszokat előre is köszönöm!

johnny199308 # 2013.03.10. 23:57

Jó estèt!
A t-mobilnál vásárolt telefonomat nem fizettem , kaptam egy 120 ezer forintos kötbèr számlát( 70 ezer ft-os telefon) amit rèszletre kèrtem ès megadták, havi 20 ezer forintal kell fizetnem már 3 havit be is fizettem. Minden hónap 10.-ig kell fizetnem , ha pár napot csúszok vele nem nagy baj? Köszönöm Előre is!

KicsikeVuk # 2013.02.20. 11:53

Kaméleon: Nem szokták......ill. én még nem találkoztam ilyen esettel...

kaméleon # 2013.02.20. 10:21

Rosszul tudod, „zárolhatják”. Ugyanis, a készülékkel kapcsolatosan nem csak annyi volt a támogatás, hogy a részletfizetést lehetővé tették.

A T: „7.5.2.4. Mindaddig, amíg a Díjfizetési határidő letelte után a tartozását nem fizeti meg, a Szolgáltató az Előfizetői (SIM) Kártyát nem kapcsolja ismét a Szolgáltatásába, valamint a Készüléket annak IMEI száma alapján felfüggesztheti. A kedvezmény igénybevételekor kötött megállapodás aláírásával létrejött tartozás-elismerés az esetleges behajtási eljárás során felhasználható. ”(aktuális ÁSZF)

KicsikeVuk # 2013.02.20. 08:28

Ja, a telefont , vagyis a készüléket nem zárolják.

KicsikeVuk # 2013.02.20. 08:27

ZedeRIP: természetesen zárolhatják, sőt fogják is. A részlet és a telszámla két különböző dolog. Ha bármelyiket nem fizeted, korlátozni fognak. Először a kimenő hívásokat, majd a bejövőt is,ha nem fizetsz.

Utána jön a kötbér kiterhelés.

zedeRIP # 2013.02.01. 08:43

Szép napot kívnok
Érdeklődni szeretnék aziránt ha a T-Mobile-nál vettem 1 telefont 24 hónapos hűségidőre és részletre.de a telefont előbb kifizettem 1 ősszegbe.És mondjuk nem fizetem a számlát a telefont is zárolhatják?

babikaa # 2013.01.18. 23:43

Tisztelt arboczd! Kérlek írd majd le mit sikerült intézni az ügyedben a Credittel!

babikaa # 2013.01.18. 23:41

Hát a Telenor ÁSZF-je szerint én úgy értelmeszem hogy értesítenie kell (de javítsanak ki ha nem jól gondolom)
"Az Előfizető tudomásul veszi, hogy amennyiben számláját vagy egyéb tartozását a számlán vagy egyéb érvényes iraton feltüntetett esedékesség napjáig nem egyenlíti ki, a Szolgáltató a számlatartozás behajtását egy, az általa ezzel a feladattal megbízott, titoktartásra kötelezett harmadik személlyel is elvégeztetheti.
Az Előfizető az Előfizetői Szerződés aláírásával feltétlen és visszavonhatatlan beleegyezését adja ahhoz, hogy az írásbeli felszólítást követően, az abban írt fizetési határidő elmulasztása esetén a nevét, késedelmes fizetésének tényét, valamint az ezzel kapcsolatos adatait egy nyilvános – harmadik személyek által hozzáférhető – adatbázisban rögzítsék, illetve hogy ezeket a Szolgáltató másik távközlési szolgáltatónak átadja."

Én esetemben nem volt írásbeli felszólítás. igaz hogy volt befizetési határidő, és elmaradtam a részlet befizetésével, de utána semmi felszólítás nem jött csak a Credit E. levele

arboczd # 2013.01.18. 13:48

Kedves Kovács_Béla_Sándor

Ön mit ajánl? Nem ismerem a céget. Ha a tartozás már rég ki van egyenlítve csak az adminisztrációs díjat akarják behajtani? Annyian írják hogy fizessek még ha jogtalan is és annyian, hogy csak pénzt akar ez a cég kisajtolni az emberekből "de csak a szája nagy". Nem nagy összeg ez a 6000Ft, de nem szeretném, hogy feleslegesen fizessem ki a jogtalanul elvárt összeget, vagy ezen összeg nem befizetéséből kifolyólag nem akarok még többet befizetni!

Ezért kérném tanácsát bárkinek

wers # 2013.01.18. 13:45

érdekes, én úgy négy éve mondtam fel egy szerződést a telenornál (akkor még Pannon)és küldték az utolsó csekket. (Vagyis azt hittem az utlsó, mert három hét mulva jött mégegy 1 azaz egy egész forintról)

Szóval tényleg nem nézik az összeget, talán autómatikusan megy az egész, egy gomb megnyomásával.

Ennyi info alapján, és ismervén a behajtó cégeket, szerintem fizesd ki nekik.

Kovács_Béla_Sándor # 2013.01.18. 13:33

A Telenor szerintem csomagban, nagyüzemi módszerrel adja be a fizetési meghagyás iránti kérelmeket, nem nagyon mérlegelnek a követelt összeg alapján.

arboczd # 2013.01.18. 13:04

Velem is ugyan ez a helyzet! Anno még novemberben eljöttem a Telenortól számhordozással, melynek feltétele, hogy kiegyenlítsem minden tartozásomat. ezt meg is tettem! Erre most december elején jön a C.E-től egy levelem, hogy tartozásom van kb 3000ft tel. számla s + 6000 admin. díj. Rá egy napra meg a felszólító számla a Telenortól.Míg a C.E 8 napot ad a díj befizetésére a Telenor 31-et. Ebből kiindulva bementem a Telenorhoz s rendeztem a számlát, melyet el is küldtem a C.E-nek. Erre ma hívnak, hogy ez így OK, csak akkor mikor fizetem meg nekik az adminisztrációs díjat. Mert ha ezt nem teszem, akkor akár 60.000ezret is fizethetek a végén. Holott semmi számlát nem kaptam. Erre az ügyintéző mondja h nem is köteles küldeni nekem számlát s mért nem tudom bizonyítékkal alátámasztani, hogy mit beszéltem a Telenorosokkal az irodában (????). Olvasgattam ma megannyi fórumot, s van ahol azt írják fizessem ki van ahol azt hogy nem lesz semmi ha nem fizetem be! Valakinek valami tapasztalata? Eleve ha még perre is kerülne az ügy van két egymásnak merőben ellentmondó levelem...

Szerintetek fenyegetőzik a cég vagy valóban piti 6000Ft-ért szívóznak velem, amikor a tőketartozás már rég ki lett egyenlítve? Egyből mikor a Telenortól megkaptam a levelet??? Arról nem is beszélve, hogy a Telenor nem értesített, hogy átadja stb. (erre is azt mondta az ügyintéző, hogy nem kell hogy ezt megtegye)

Megköszönném, hogy ha valaki segítene!

Előre is kösz!

Üdv:

arboczd

babikaa # 2013.01.13. 23:01

Lerövidíteném a kérdést: írjak a Telenornak hogy hajlandó vagyok "nekik" kifizetni a tartozást, vagy kérem a C.E-től a megbízási szerződés másolatát és nekik kezdjek el fizetni, vagy pedig besétálhatok valamelyik Telenor üzletbe és kifizethetem a tényleges tartozásom és ezáltal kihagyhatom a "buliból" a Credit Expresszt? erre van-e így lehetőség? Köszönöm!

babikaa # 2013.01.12. 11:08

Tisztelt pappcs! Köszönöm a válaszod! Én szándékozom kifizetni a tartozást, mert elismerem hogy van, csupán az ügy menetét furcsállom a Telenor részéről. Én kifizetem nekik ami jár, de nem azt ami nem (adm. díj és társai) és nem a C.E-nek. Azért tettem fel a kérdést mert hátha járt még vki hasonló cipőben, ill. tudja hogy jogos-e csak úgy simán értesítés nélkül átadni ill van-e esély a C.E bevonás nélkül rendezni ezt az ügyet - hivatkozva akár a megbízási szerződés ill. az értesítés hiányára. Egyébként a C. Expressznek tényleg nincs semmiylen jogköre??? még akkor sem ha valós a tartozás? Várom a további hozzászólásokat is amennyiben valaki tud tanácsot adni ezügyben. Köszönöm szépen!

pappcs # 2013.01.12. 10:07

Ilyen kreditexpresses baromkodással nem kell foglalkozni. Dobd ki a fenébe, semmi jogkörük nincs, csak fenyegetőznek. Ha már 100 emberből 50 birka és fizet pénzüknél vannak. A telefonszámla meg különben is egy év után elévül.

babikaa # 2013.01.12. 02:23

Tisztelt Fórumozók! 2012. áprilisában részletfizetési megállapodást kötöttem a Telenorral, miszerint 12 havi részletben fizetem ki a korábban felmondott előfizetésem hátralékát+a kötbért. 6 hónap rendes fizetés után 3 hónap elmaradás következett sajnos.

A mai nap viszont egy levelet kaptam a CreditExpressztől, hogy a telenor megbízta őket a tartozás behajtásával, amin természetesen a fennmaradó teljes összeg + kb 11ezer pluszköltség van (admn. díj stb) a kérdésem az lenne hogy a Telenornak nem kellett volna legalább értesítenie hogy átadják az ügyemet???

A megállapodásunkban "csupán" ez áll: "amennyiben az előfizető a határidők bármelyikét elmulasztja, a teljes tartozás azonnal esedékessé válik". Ez rendben is van, nem zárkózom el a fizetéstől, tudomásul vettem ki is fizetem ha már nem tartottam a megállapodást. De! azzal nem értek egyet (ugyan nem vagyok hozzáértő) hogy lehet az hogy minden előzetes értesítés nélkül átadják az ügyet egy másik cégnek? küldték volna legalább ki Ők (telenor) egybe a teljes összeget ha már esedékessé vált. de így hogy se szó, se beszéd .. ? Viszonyítani tudok csak: én egy pénzintézetnél dolgozok és hatszázszor értsítjük az ügyfelet levélben, telefonon mindenhogy, hogy fizessen. szinte már-már könyörgünk. senkinek sem érdeke hogy külső céghez kerüljön. ha mégis odakerül az egy hosszú folyamat, nem csak így hogy "nem fizettél, átadunk" !

Természetesen felhívtam a Telenort, az ügyintéző azt mondta írjak levelet a panaszommal, Ő nem tud mit mondani. Mire számíthatok?? Ha kell a föld alól is előszedem már azt a 6 részletet és zárjuk le a dolgot, de a Telenornak fizetek és nem a Credit Expressznek és nem + 11 ezer Ft-ot még az utóbbinak! C.E-t nem hívtam fel, annak nincs értelme, a Telenornál próbálkozom hogy vegyék vissza az ügyet és egybe kifizetem vagy nem tudom hogy megy ez ... de felháborító! itt az oldalon egy másik témában olvastam ezt :
"A tegnapi nap folyamán egyeztettem az ügyvédemmel, aki az alábbi tájékoztatást adta nekem.
A fennálló követelések behajtásának követeléskezelő cég által két módja van.

Engedményezési szerződés alapján.
Megbízási szerződés alapján.

Mindkét esetben a követeléskezelő cégnek az első fizetési felszólításhoz mellékelnie kell az ő eljárásuk alapját képező szerződést, amivel igazolja a közbenjárásának jogosságát.
Amennyiben ezt nem teszi meg, jogilag támadható a fellépése, hiszen ennyi erővel bárki írhatta a levelet.
Az én első levelemből hiányzott ez a melléklet, de a levél tartalmából kiderült, hogy a közötte és a ... között lévő megbízási szerződés alapján próbálja a számlatartozást behajtani.

Megbízái szerződéses követeléskezelés esetében, amennyiben rendezi az ügyfél a ... felé a számlatartozását, a követeléskezelő cégnek a ...-n kell behajtani az eljárási díját, mert az nem az ügyfelet, tehát nem engem terhel. Ilyenkor egymás között kell lerendezniük a követeléskezelő felmerült plussz költségeit, hiszen nem tudta a megbízási szerződésében általa az ügyfele felé vállalt kötelezettségeit (sikeres behajtás) teljesíteni. A KÖVETELÉSKEZELŐ ADMINISZTRÁCIÓS DÍJA TEHÁT NEM MINKET TERHEL. Persze ügyes próbálkozás a ... és a követeléskezelő részéről is, hogy velünk próbálja megfizettetni ezt a díjat, de jogilag megalapozatlan."

Ez az én esetemben működik? tehát ha befizetem a Telenornak az összes tertozásom akkor a C.E nem kérheti a + 11 ezer Ftot tőlem, csak tőlük?

Elnézést hogy hosszú lett, köszönöm a választ!

Nyuffi # 2013.01.01. 13:47

Arshavin!

A készülék vásárláakor hűséget vállaltál, 2 évet (jobb esetben csak a készülékre, rosszabb estben a csomagodra is).Ez idő alatt nem bonthatod fel a szerződést,mert ilyenkor a szolgáltató szerződésszegés miatt kötbérezik.Ha nem fizeted a számlát, az szerződésszegés.Jobb, ha tudod. Az, hogy ellopták az iphonodat, a te bajod. Ettől függetlenül fizetned kell(ett volna) a havi díjat. Ez a szabály. A számodat vissza kellett volna kérned 2 héten belül hűségidő alatt. Kötelező! Nem tetted, ment a kötbér. Per felesleges, bukod.