Fórum autók, motorok újabb elöl     új hozzászólás


autópálya matrica - büntetés

kisskiss # e-mail 2019.10.28. 23:36

Horvátországból hazafelé az első benzinkútnál elfelejtettem megvenni a matricát, így csak a 60. perc után vettem meg, de még aznap. Miért nem lehet érvényes visszamenőleg a matrica, akár 0 órától, ha az érvényessége változatlan? Nem értem, milyen visszaélésre ad alkalmat?

bermuda háromszög # e-mail 2019.10.29. 00:12

Magunk között szólva ez a rendszer még a múlt századból maradt ránk.
Le tudja olvasni a rendszámot, a fizetést már régen meg lehetett volna oldani a megtett úttal arányosan is, előre vásárlás nélkül.
Láthatóan nincs rá kormányzati akarat.
Marad a szívás

Szomorú örökös #   2019.10.29. 04:20

Miért nem lehet érvényes visszamenőleg a matrica, akár 0 órától, ha az érvényessége változatlan?

Azt hiszem, hogy régebben még ez sem volt lehetséges, hogy 60 percen belül meg lehessen venni a matricát. Akkor ha az első kamera megfogott, akkor fizettél egyből érte pótdíjat, mint a katonatiszt. Most is tudhattad, hogy matrica nélkül hajtottál fel, ennyi volt a lehetőséged, viszont nem éltél vele. A kisujjukat nyújtják és az egész karjuk kéne? :-O

Le tudja olvasni a rendszámot, a fizetést már régen meg lehetett volna oldani a megtett úttal arányosan is, előre vásárlás nélkül. Láthatóan nincs rá kormányzati akarat.

Nyilván nincs kormányzati akarat egy rakás polgári perre, ahol ezeknek a behajtását kellene megoldani. Ha rá akarsz menni a pályára, akkor fizess érte és lehetőleg előre, ennyi!

bermuda háromszög # e-mail 2019.10.29. 07:26

Látom, neked mindegy hogy fizetsz-e egy olyan szolgáltatásért amit nem veszel igénybe és ha úgy alakul akkor még a büntit is kifizeted mint a kérdező.

Szomorú örökös #   2019.10.29. 09:30

mindegy hogy fizetsz-e egy olyan szolgáltatásért amit nem veszel igénybe és ha úgy alakul akkor még a büntit is kifizeted mint a kérdező.

Hatalmas fatális tévedés! A kérdező ráhajtott az autópályára tehát igénybe vette a szolgáltatást. Csak épp a feltételeit szegte meg, ergo 60. percen túl vásárolta meg a jegyét, ezért kell fizetnie a büntetést. Ez nem a rendszer hibája, kizárólag a kérdezőé.

Mellesleg ha rendszám alapján rögzítve haladna az ember és megtett kilométer után fizetne, akkor miért lenne jobb? Most megveszel egy matricát és aznap annyit autózol bármelyik pályán, amennyit csak akarsz. Kérdezd meg a teherautó vezetőket, hogy a HU-GO rendszer alapján - ami az általad javasolt módon működik - mennyit kell fizetniük egy-egy útért. Nyilván nem annyit, mint a matricáért.

És csak tudnék mesélni, hogy az M5 is miért volt Európa legdrágább autópályája, amíg kapus rendszer volt.

gerbera317 # e-mail 2019.10.29. 09:53

Az első ellenőrzőkapunál minden épeszű autósnak leesik, hogy "hoppá, nincs matrica". Márpedig az első ellenőrzőkapu nem egyórányi távolságban van egy autópályán. És akkor egy gyors sms-es vagy aplikációs vásárlás, és kész. (Csak nagyon halkan: akár vezetés közben is.) Habár a rendszer a múlt ezredbéli, de létezik korunknak megfelelő megoldás a következmények elhárítására.

Szomorú örökös #   2019.10.29. 10:16

gerbera317

És akkor egy gyors sms-es vagy aplikációs vásárlás, és kész.
(Csak nagyon halkan: akár vezetés közben is.)

Vagy éppen egy sima WC-s pihenőnél megállva meg lehet tenni.
Szóval lehetőség az van rá a 60 perc alatt bőséggel.

Habár a rendszer a múlt ezredbéli

Még mindig jobb, mint Szlovénia vagy Svájc, ahol eleve ki kell ragasztani jól láthatóan a matricát a szélvédőre, anélkül fel sem mehetsz a pályára. Nálam az még mindig kőkorszakibb, mint a mi E-matricás rendszerünk. :-O

bermuda háromszög # e-mail 2019.10.29. 16:08

Mellesleg ha rendszám alapján rögzítve haladna az ember és megtett kilométer után fizetne, akkor miért lenne jobb?

Hogy miért jobb az ha valamiért annyit fizetek amennyit használom?
Tudod mit, ne is tudd meg soha!

bermuda háromszög # e-mail 2019.10.29. 16:10

gerbera317
Igazad van, de van úgy hogy úgy jár az ember mint a kérdező.
Külföldről jött haza, még nem volt lélekben teljesen itthon.
És jó, hogy legalább az a 60 perc van, már az is valami.

Szomorú örökös #   2019.10.29. 17:14

Hogy miért jobb az ha valamiért annyit fizetek amennyit használom?

Vajon miből gondolod, hogy a mostani 3500 Ft alatt meg fogsz úszni egy rövid szakaszt is? Egy nagy frászt! Ahelyett hogy örülnél! 10 napig ezért gyakorlatilag most annyit autópályázol, amennyi csak jól esik.

De csak emlékeztetlek az AKA Zrt. áraival szembeni tiltakozásra (érdekes, ezt valahogy nem akarod felfogni):

az 1997-ben bevezetett útdíj olyan magas volt, hogy nem csak a helyieket, de a távolsági forgalmat is elriasztotta az autópálya használatától. A díj bevezetését követően az autósok többsége a régi 5-ös útra vándorolt vissza, jelentős környezeti terhelést róva ezzel az út mellett fekvő településekre

Csak megsúgom, hogy 1998-ban 3200 Ft volt eljutni Budapestről Kiskunfélegyházáig és pont ugyanennyibe, ha visszamentél. Gyakorlatilag Európa legdrágább autópályáján 6400 Ft volt még az útiköltségen felül az, hogy oda-vissza elmentél autópályán Pestre. Ma ha én ezt Szegedtől Pestig évente többször vagy rendszeresen megteszem, akkor ez éppen 15 000 Ft-ból megúszható évente 3 db megyei matricával.

De ha szerinted az a jó, hogy használatarányosan fizetsz, akkor költözz el olyan országba, ahol annyit fizetsz, amennyit használod. Itt ez a rendszer már tökéletesebb sokkal a korábbinál és egyáltalán nem kőkorszaki.

Szomorú örökös #   2019.10.29. 17:15

Külföldről jött haza, még nem volt lélekben teljesen itthon.

Egy ilyen utazásra alapból lélekben akkor kell felkészülni, amikor elindul az ember.

bermuda háromszög # e-mail 2019.10.29. 18:40

Kicsi számolás.
Van egy éves bevétel a szgk-k után. Ez ismert.
Megvan hogy mennyi kilométert tettek meg az év alatt.
Egy osztás és kijön hogy mennyi lesz egy km ára.

Ezt el tudod képzelni magasabbra egy úton mint 3500?

Amikor Kiskunfélegyháza 3200 volt, akkor az M7 ingyen volt
Ilyen ország volt ez akkor.

Szomorú örökös #   2019.10.29. 19:19

Ezt el tudod képzelni magasabbra egy úton mint 3500?

Vajon miből gondolod, hogy az autópályát a te kedved és elképzelésed szerint fogják megállapítani majd akkor, ha az lenne, amiről te álmodozol? Mellesleg ilyen rendszer sehol nincs és nem is lesz, úgyhogy álmodozz csak nyugodtan tovább róla. Ez a magyar e-matricás rendszer a legkedvezőbb jelenleg.

És gondold nyugodtan hozzá az állításomrhoz a svájci matricát, ami azon kívül, hogy egy felragasztandó műanyag szar, egy egész évre ki kell fizetned, akármilyen rövid időszakra is mégy fel autópályára. Szóval ezek után lehet azon agyalni, hogy milyen „kőkorszaki” ez a fránya magyar autópályadíj számítási rendszer, ahol ha akarsz, akkor évi 15 000 Ft-ért akár egész évben oda-vissza autókázhatsz Szeged-Pest között.

Mellesleg miért olyan nehéz elismerni, hogy valaki hibázott, amikor kivárta a 60 percet a jogosulatlan autópálya használat kezdetétől és csak utána vette meg a matricát? A kérdező igenis hanyag volt és a saját hanyagságának köszönheti, hogy most bírságot kell fizetnie érte.

bermuda háromszög # e-mail 2019.10.29. 19:43

Miért a svájci és miért nem a német autópályadíjakkal jösz?
Nem kivárta, hanem elfelejtette.
Ezt írta, ne írj mást!

efi99 # e-mail 2019.10.29. 20:58

@Szomorú örökös
Nézőpont kérdése. Neked lehet, hogy jó, hogy egy km-re pár Ft jut, más viszont nem biztos, hogy örül neki, hogy több ezret legombolnak róla, mert egy évben 2x megy rajta 100 km-t.
Igenis a használatarányos lenne az igazságos, te többet koptatod azt az aszfaltot. Egyedül technikai okokból nem oldották meg így, pedig manapság azért lassan már meglehetne, mert egyébként minden más esetben így számolnak, gondolj pl a helyközi közlekedési díjakra.

Szomorú örökös #   2019.10.30. 05:41

Miért a svájci és miért nem a német autópályadíjakkal jösz?

Ami nincs, arról nem kell beszélni. Ezért nem került még nálam szóba a te jogi érzéked, mert az gyakorlatilag nulla. Csakis mindent emberség szempontból vizsgálsz, a jogi vagy üzleti háttere, hogy esetleg egy autópályát akkor tudnak jó minőségben fenntartani, ha annak anyagi háttere is van, az már téged nem izgat. Elvárnád, hogy tükör sima úttest legyen az autópályán, de gyakorlatilag olyan skót vagy fizetni ezért, hogy annak örülnél legjobban, ha csapvízzel menne a kocsid rajta. Márpedig az autópálya egy szolgáltatás, ha használni akarod, akkor fizess érte!

És szar volt a példa, mert hamarosan a német autópályák sem ingyenesek. ;-)

https://nit.hu/…20190101.pdf

Szomorú örökös #   2019.10.30. 05:51

efi99

Neked lehet, hogy jó, hogy egy km-re pár Ft jut, más viszont nem biztos, hogy örül neki, hogy több ezret legombolnak róla, mert egy évben 2x megy rajta 100 km-t.

Hallottál már olyanról, hogy nagy tételben kedvezmény? Ja nem, mert te úgy gondolod, hogy ha csak egy deci tejre van otthon szükséged, akkor bontsák fel a zacskót és öntsenek ki neked belőle egy decit, mert te csakis annyit vagy hajlandó megvenni-kifizetni! Komolyan mondom, nálatoknál skótabbak ritkán éltek eddig még a földön. :-D

Igenis a használatarányos lenne az igazságos, te többet koptatod azt az aszfaltot.

Az „Igazságos” Mátyás király volt, de ő már régen meghalt!
Tegyél ellene nyugodtan panaszt! Nekem és nekik is, azaz mindenkinek ez így jó!

Egyedül technikai okokból nem oldották meg így, pedig manapság azért lassan már meglehetne

Mondj egy országot, ahol pár kilométert fillérekért autózhatsz az autópályán.
Sehol nem az a lényeg, hogy te, mint autós járj jól. Ez kőkemény üzlet, felfogtad? ;-)

De még mindig ott tartunk, hogy elkanyarodtunk a fő témától, miszerint ha valaki jogtalanul használja az autópályát - pedig a használat kezdetétől lett volna rá 60 perce, hogy ezt legalizálja - annak pótdíjat, büntit kell fizetnie. Olyan nehéz ezt megérteni?

bermuda háromszög # e-mail 2019.10.30. 07:09

hogy esetleg egy autópályát akkor tudnak jó minőségben fenntartani, ha annak anyagi háttere is van

bermuda háromszög # e-mail 2019.10.30. 07:17

hogy esetleg egy autópályát akkor tudnak jó minőségben fenntartani, ha annak anyagi háttere is van

Szomorú, hogy az elkerülte a figyelmed, hogy az eddigi bevételt írtam elosztani a használattal.
Tehát az eddigi bevétel ezután is meglenne, ami biztosítja a fenntartást a síma aszfaltot - neked is
Más kérdés?

Azt lehetne kérni, hogy a táblázatra amit hoztál ránézz, és értelmezd?
Egy vektra után mennyit kell ott fizetni a táblázat szerint, ha magyar rendszám van rajta?

Szomorú örökös #   2019.10.30. 16:30

ha a rendszeres használóknak a te elképzelésed alapján jóval drágább is lenne, akkor te szívnád meg legjobban, mert ezek az emberek pont ezért nem mennének fel a pályára, hanem a te házad előtt mennének át a városon.

És a fenti elv alapján eljutnánk oda, hogy egyáltalán nem lenne ugyanannyi a bevétel, mivel az autópálya használata nem kötelező, tehát ha a többség ingyen haladna a sima főutakon, akkor egyrészt azok rokkannának bele, másrészt meg hirtelen csak töredéke lenne az útfenntartásra fordítható összeg a korábbinak.

efi99 # e-mail 2019.10.30. 22:24

De, a normális dolog a km-arányos díj.
És ez így is van 3,5 tonna felett és remélem így lesz egyszer alatta is.
https://www.hu-go.hu/…r-bevezetsrl

Szomorú örökös #   2019.10.31. 03:25

efi99

De, a normális dolog a km-arányos díj.
És ez így is van 3,5 tonna felett és remélem így lesz egyszer alatta is.

Persze, teherautókra normális...és nem úgy, hogy felhajt az autópályára - sőt a főutakra is - majd amikor lehajt, akkor regisztrálják, hogy hány km-t tett meg és az alapján. Előre meg kell vásárolnia útvonalterv alapján a jogot, hogy egyáltalán elindulhasson.

Amikor valaki felvet ilyen marhaságot, az vajon miből gondolja, hogy ennyi kamerába bele fog ruházni az útkezelő? Minden egyes kereszteződéshez kellene csak azért, hogy az alapján tudják regisztrálni a megtett útvonalat. Agyament az, akinek ilyesmi egyáltalán kipattan a fejéből.

És még mindig ott tartunk, hogy félreviszitek a kérdező témáját, ami alapján ő jogtalanul hajtott fel az autópályára és túl későn váltott jogosultságot rá a lustasága miatt, amiért megbüntették.

bermuda háromszög # e-mail 2019.10.31. 11:31

ő jogtalanul hajtott fel az autópályára és túl későn váltott jogosultságot rá a lustasága miatt, amiért megbüntették.

Miért írsz hülyeségeket?
Nem volt jogtalan hogy felhajtott, hisz nincs eltiltva ettől, és nem lusta volt hanem elfelejtette. Kicsúszott a jelenleg érvényes egy óra türelmi időből.

Ha kiforgatod a tényeket, mindig igazd lesz, csak egy más valóságban.

Az, hogy a teherautókra jelenleg előre kell megvenni technikai dolog, semmi köze a díjhoz.

Miért ne telepítenének minden lehajtóhoz kamerát?
Eredetileg élő és ott dolgozó emberek szedték a díjakat, a kamera sokkal olcsóbb.

aki többet használja, az ne kapjon semmilyen kedvezményt

de bizony gondoltam ilyesmire, csak nem írtam le. Sőt még bérletre is gondoltam, de azt sem írtam le. Csak a lényeget írtam ... nem részletesen kidolgozott javaslatot -
Amúgy a jelenlegi rendszer nagy hibája, hogy biz esetekben kénytelen vagy úgy jogosultságot venni, hogy biz szakaszok duplán lesznek fizetve. Ez tisztességtelen.

bermuda háromszög # e-mail 2019.10.31. 11:37

De az eredeti felvetés, hogy a „német autópályák teljesen ingyenesek és inkább azokkal példálódzak” az így bizony nettó hazugság volt.

Ezt kinél olvastad és mikor?

alfateam # e-mail 2019.10.31. 13:32

Azért ez már egy veretes mondat!

Gratulálok! Te igazi kapitalista kizsákmányoló zsidó lehetsz, nem csalódtam. :-D