Fórum autók, motorok régebbi elöl     új hozzászólás


Kötelező biztosítás

Norcsy # e-mail 2014.02.19. 08:01

Tisztelt fórumozók!

Óriási segítségre lenne szükségem! Az élettársam 3 éve nem fizeti a kötelezőt, és a múlt héten megtudtuk, hogy több, mint 500000 Ft-os bírsággal tartozik. Én nézelődtem a neten, hogy mit lehet tenni az ügy érdekében, és az alábbi linket találtam:
http://www.biztoshely.hu/…fizetes.html

Ami ezen az oldalon megragadta a szemem az a következő:"A másik eset az, ha egy új üzemben tartót jegyeztet be, ekkor az új üzemeltetőnek kell a nevére kötni egy új kötelezőt. Ilyen esetben csak az üzembentartói bejegyzés költségét kell kifizetnie és egy új kgfb szerződést. Más költsége ekkor nem lesz!"

Ha bemegyünk, hogy ezt elintézzük, melyik törvény melyik paragrafusára tudunk hivatkozni ez ügyben, ha esetleg akadékoskodnának?

Nagyon nagyon fontos lenne ez most nekünk!
Segítségüket előre is nagyon köszönjük!

Üdv: Nóra

koccant # e-mail 2014.01.19. 19:52

Üdv mindenkinek!

Az előbb az e-mailek ellenőrzése közben bukkantam rá, hogy az alkusz cég január 17.-én újrakötötte a díjnemfizetéssel megszűnt KGFB-met. Azt se tudtam miről van szó. Megszüntették, figyelmeztetés, és a tudtom nélkül!
Mondanom se kell,hogy a megszűnés előtt se telefonhívást, se e-mailt nem kaptam, hogy figyeljek erre oda, arról nem is beszélve, hogy csekket az utóbbi pár alkalommal nem is küldtek. Az ezelőtti befizetett KGFB 11.28.-ig, + 60 napig állt fent, szóval jan 17.-én szüntethették volna meg! Ennek ellenére a biztosító 12.27.-én, díjnemfizetés indokkal megszüntette, ami akárhogy is számoljuk, 30 nap, és fel is számoltak 22000 ft fedezetlenségi díjat. Jogos ez így?
Egyébként január 9.-én befizettem a következő negyedévre is már a csekket, 11.28.-tól számolva a 43.-ik napon. Miért szüntették meg a 60.nap előtt? Mit tudok tenni? Jogosan jártak el? Kihez tudok fordulni? Köszönöm szépen előre is a segítséget!

szegedi lány # e-mail 2014.01.06. 12:37

Egy Allianz-al kapcsolatos problémám van és nem tudom kihez kellene fordulnom segítségért.
2011.12.20.óta van kgfb-om a biztosítónál.2012.okt.01-2012.nov.30ig terjedő időszakra elmaradt egy csekk(4.620ft) kifizetése.2012.12.01-től továbbra is folyamatos csekkek érkeztek és lettek kifizetve.Az elmaradt befizetést én elfelejtettem a biztosító pedig egyszer sem tájékoztatott,hogy elmaradásom lenne.2013.12.24.én jött a postás hoz 32.352Ft-ot biztosítás túlfizetés miatt.Én 2013-ra 35.842ft-ot fizettem be.Felhívtam a biztosítót ők közölték,hogy 2012.12.01.-től megszűnt a kgfb-om,és tartozok 194.000Ft-al,mert nincs biztosításom.2012-ben miért nem küldtek róla tájékoztatást,felszólítást vagy egy pótcsekket?
Még egy teljes évig fizettem a semmiért.Szerintem ők rontották el valamit de nem hajlanak beismerni,csak a pénzt követelik.Kihez fordulhatok vagy mit kellene tennem?

Szép napot!

Tisztelt Uram/Hölgyem!

Avval a panasszal fordulok Önökhöz,hogy a múlt héten értesültem róla,hogy 2012.december 01-t?l megsz?nt

porcmistrec # e-mail 2013.12.03. 22:21

Kivonatja ideiglenesen, ha lenne is rá biztosítás - ami nincs mert már DNF (díj nem fizetés miatt, rég megszűnt) - az ideiglenes kivonatással érdekmúlás miatt megszűnne a nem létező biztosítás. Köt egy új GFB-t, és az igazolással újra forgalomba helyezi. Az üzemben tartó váltás sem ingyenes, új forgalmi kell. Ha meg akarja javíttatni, úgyis kell új műszaki. Elvileg biztosítás hiányában amúgy hivatalból kivonják az autót a forgalomból.
Ha a régi biztosítónál akarna újat kötni, amit nem javaslok, elmenne az életkedve a fedezetlenségi díj miatt.

Atis77 # e-mail 2013.12.03. 06:21

elég az üzemben tartó csere, átiratni nem tudja, mert ahhoz érvényes műszaki kell, amit meg biztosítás nélkül nehéz elintézni.

porcmistrec # e-mail 2013.12.03. 05:35

Persze azt megprobalhatod, hogy ha a te neveden volt, akkor ujra forgalomba helyezesnel mondjuk a feleseged nevere atiratod. Penzbe kerul, de kevesebb, mint a fedezetlensegi dij.

porcmistrec # e-mail 2013.12.03. 05:33

Curtis2

Az a baj, hogy nem sokat. Amig meg nem javittatod, addig most azonnal menj el az okmanyirodaba, ideiglenesen kivonatni! Sajnos ti is beleestetek abba a hibaba, mint sokan, hogy azt gondoltatok a gfb eseten ha nem fizeted, akkor majd megszunik es nem lesz tobbe fizetesi kotelezettseged. A fedezetlensegi dij napi 300 ft feletti!

curtis2 # e-mail 2013.11.30. 12:12

kedves Fórumozók,

Feleségem 2011 szeptemberében karambolozott gépkocsinkkal, melynek következtében úgy döntöttünk, hogy az autó gazdaságosan nem helyreállítható. Azóta kötelezőt nem fizettünk és az autót is elmulasztottuk kivonni a forgalomból.
A hetekben felmerült, hogy szükségünk lenne az autóra, esetleg megcsináltatnánk. Mi lenne ez esetben a teendő a kötelezővel?
Illetve ha ennek költsége túl magas (mondjuk 100 e Ft feletti), mit tehetnénk, hogy a fedezetlenségi díjat ne kelljen lerónunk?
Köszi a segítséget!

donci78 # e-mail 2013.11.21. 19:47

tiszteletem
nekem az lenne a kérdésem hogy nem rég vásároltam egy autót amit sajnos 3napmulva a vásárlástól számítva össze törtek igaz nem nagyon de így nem tudom át íratni mert el vitte a autó mentő az árát és a biztosító arra hivatkozik hogy nekem nem fizethet
mert nincs a nevemen ez igaz de van adásvételi szerződésem azt nem értem ez mért nem elég hisz igazoltam hogy az én tulajdonom
de nekem így arra sem marat pénzem hogy meg
csináltassam illetve át írassam
válaszát előre is köszönöm

lacka25 # e-mail 2013.11.15. 00:51

Tisztelt Fórumozók!

2011 óta nem fizettem biztosítást az utánfutómra,meg súlyadót sem.Semmilyen papírt nem kaptam okmányirodából,hogy most véglegesen vagy ideiglenesen kivonták forgalomból.Most újra szeretném használni,mi a teendőm és mennyi bírságot fogok fizetni?
Üdvözlettel:Nagy László

Adamics # e-mail 2013.11.14. 12:36

Sziasztok

Lassan nyolc éve vagyok a Genertel biztosítónál, már rég bónusz 10-es ként. Nemrég életemben először koccoltam, egy sima karcolásos balesett lett, amit anyám szemüveg nélkül észre se venne. Mire kapok egy levelet először emaiben, hogy kifizettek 126.00 forintot a károsultnak(egy körülbelül 90-es évjáratú ausztriábol behozott ütöt kopott BMW-re), csöppet se tűnik "biztosítási csalásnak", amit kifizethetek a saját kötelező biztosítási cégemnek a Genertelnek, és akkor minden ok. Kérdem én, akkor miért fizetem 8 éve ha nem ők állják ezt?!Persze eszem ágában se volt kifizetni, hisz ezért fizetek kötelezőt ha már KÖTELEZŐ!

Aztán kaptam egy ajánlott levelett postán, hogy 2013.dec.31-el felmondják a kötelező biztosításom egyoldaluan, úgy hogy mindig fél éves csekkel rendesen fizettem a díjat. Felhívtam az ügyfélszolgálatot hogy mégis miért, mire egy egyszerű válasz a magasból, nekünk le a pór népnek: hogy "nem kötelesek nekem megmagyarázni!"

"Köszönöm" GENERTEL!
Több év után ennyi a jogom?
Csak gondoltam megosztom Veletek ezt a rövid kis sztorit, mivel itt az év végi kötelező váltási lehetőség, hogy átgondolhassátok. BIZTOSAN JÓ NEKTEK A GENERTEL?

Köszönöm hogy elolvastátok

JulienPéter # e-mail 2013.11.08. 08:09

Üdvözlet! Kis segítséget kérnék az alábbi ügyben:

2009-ben vettem egy személygépkocsit, aminek én vagyok a tulajdonosa, de az apósom lett az üzembentartója (a kedvezőbb díjfizetés miatt). Ő nem vezet autót, nincs is jogosítványa. A képet tovább árnyalja, hogy a sógorom autójának is az apósom az üzembentartója.
Kérdés:
A bónus/malus fokozat ebben az esetben kire vonatkozik?
Lehet egy embernek 2 különböző bónus/malus fokozata? Lehet olyan embernek b/m-a, aki nem is tud vezetni autót? Vagy rám vonatkozik a b/m fokozat?

Köszönettel!

pazs #   2013.10.08. 10:32

Amit te kifizetsz a károsultnak, arról mindenképp értesítsd a biztosítót, hogy ő ne fizesse ki még egyszer ugyanazt ugyanazon a jogcímen. A károsult pedig választhat, ha kevesli az összeget, hogy téged vagy a biztosítót perli-e be.

stellar124 # e-mail 2013.10.07. 16:06

Ja elnézést félreértettem. Tehát amit én odaadok a károsultnak, az nem a biztosítóra tartozik, de ha kevesellik a biztosító által meghatározott összeget, a biztosító felé kell jogi lépéseket tenni. Erre gondoltam.

pazs #   2013.10.07. 15:38

A biztosító a károsult bármilyen jogcímen érvényesíthető, a káreseménnyel kapcsolatos követelését köteles megtéríteni, nem a károkozóét.

stellar124 # e-mail 2013.10.07. 15:13

Akkor ez a rész, hogy "káresemény kapcsán bármilyen jogcímen érvényesíthető követeléseket", nem mindig állja meg a helyét? Magyarul, lehet olyan jogos követelés, amit a biztosítónak nem kötelező állnia?

Akkor minek van benne ez sor, már elnézést, ha nem ez a gyakorlat? vagy mit értelmezek rosszul?

köszönöm!

pazs #   2013.10.07. 15:00

Akkor nincs jelentősége. Az tévedés, hogy te mint károkozó követelhetnéd a biztosítótól az általad megfizetett összeg megtérítését.

stellar124 # e-mail 2013.10.07. 13:33

Köszönöm a választ!
Szóval választhat. De ha mondjuk jogos a kárigény, és engem perel be, akkor mi a jelentősége a 1600milliós keretnek? Nekem is lehet követelésem a biztosító felé, mivel neki kell vállalni a pénzügyi felelősséget helyettem? Úgy értelmeztem, ez elég egyértelműen le van írva: "káresemény kapcsán bármilyen jogcímen érvényesíthető követeléseket".

Vagy mégsem olyan egyértelmű?

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2013.10.07. 13:19

Választhat.

www.kbs-ugyved.hu

stellar124 # e-mail 2013.10.07. 13:07

Tizstelt fórumozók!

Súlyos személyi sérüléssel járó balesetet okoztam, elismertem a teljes felelősséget. Elolvastam az ide vonatkozó tv.-t, de szeretném hallani hozzáértő szakemberek véleményét is azzal kapcsolatban, hogy ezek után, amennyiben a sértett nem lesz megelégedve az én kötelező biztosítóm által felmért, és kifizetett bármilyen jellegű, de a balesettel okozati kapcsolatban lévő, (pl. telefon összetört, nem tudja folytatni a jelenlegi munkahelyén a munkát a sérülése miatt stb.) és nem feltétlenül most jelentkező kárral, onnantól kezdve 1600millió Ft-ig nem velem szemben, hanem a biztosítóval szemben nyújthat be keresetet. Jól értelmezem?

Köszönöm!

"2009. évi LXII. törvény 13. § (1) Egy biztosítási esemény vonatkozásában a károsultak számától függetlenül a biztosító dologi károk esetén káreseményenként 500 millió Ft összeghatárig, személyi sérülés miatti károk esetén káreseményenként 1600 millió Ft összeghatárig köteles helytállni, mely összegek magukban foglalják a káresemény kapcsán bármilyen jogcímen érvényesíthető követeléseket, az igényérvényesítés költségeit, valamint a teljesítés időpontjáig eltelt időszakra járó kamatokat."

guba # e-mail 2013.10.04. 13:26

Igen, mivel a KGFB tv. saját fogalommal operál:

gépjármű: a közúti forgalomban való részvétel feltételeként hatósági engedélyre és jelzésre kötelezett - a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet (KRESZ) 1. számú függelékének II. b) pontjában meghatározott - gépjármű, pótkocsi, félpótkocsi, mezőgazdasági vontató, négykerekű segédmotoros kerékpár (quad), lassú jármű és munkagép, továbbá a hatósági engedélyre és jelzésre nem kötelezett segédmotoros kerékpár;

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2013.10.04. 09:08

De ettől még kötelező felelősségbiztosítást kell rá kötni. Mert a jogszabály előírja.

www.kbs-ugyved.hu

Boxos # e-mail 2013.10.04. 09:07

Tulajdonképpen nem tartozik a "gépjármű" fogalom körbe
A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak

  1. Jármű: közúti szállító- vagy vontató eszköz, ideértve az önjáró vagy vontatott munkagépet is. A mozgáskorlátozottak közlekedésére szolgáló, emberi erővel tolt vagy hajtott kerekes szék és a gépi meghajtású kerekes szék - ha sík úton önerejéből 10 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes, továbbá a gyermekkocsi és a talicska - azonban nem minősül járműnek. Az ilyen eszközökkel közlekedő személyek gyalogosoknak minősülnek.
  2. Gépjármű: olyan jármű, amelyet beépített erőgép hajt. A mezőgazdasági vontató, a lassú jármű, a segédmotoros kerékpár és a villamos azonban nem minősül gépjárműnek.
  3. Gépkocsi: olyan gépjármű, melynek négy vagy több kereke van; a négy kerekű motorkerékpár azonban nem gépkocsi.
  4. Személygépkocsi: személyszállítás céljára készült olyan gépkocsi, amelyben - a vezető ülését is beleértve - legfeljebb 9 állandó ülőhely van.
  5. Autóbusz: személyszállítás céljára készült, elektromos felsővezetékhez nem kötött olyan gépkocsi, amelyben - a vezető ülését is beleértve - kilencnél több állandó ülőhely van.
  6. Trolibusz: elektromos felsővezetékhez kötött gépkocsi.
  7. Vontató: pótkocsi vontatására készült, rakfelület nélküli gépkocsi.
  8. Nyerges vontató: olyan vontató, amely a rajta levő nyeregszerkezet útján a vontatott félpótkocsi súlyának jelentős részét átveszi.
  9. Tehergépkocsi: a személygépkocsit, az autóbuszt, a trolibuszt és a vontatót kivéve minden gépkocsi.
  10. Motorkerékpár: olyan gépjármű, amelynek két vagy három kereke van és a tervezési legnagyobb sebessége 45 km/óránál nagyobb, továbbá olyan négy kerekű gépjármű, amelynek saját tömege legfeljebb 550 kg és motorteljesítménye nem haladja meg a 15 kW-ot.
  11. Motoros tricikli: olyan teherszállítás céljára szolgáló motorkerékpár, amelynek szimmetrikus elhelyezésű három kereke van.
  12. Mezőgazdasági vontató: kerekes vagy lánctalpas kialakítású, legalább két tengellyel rendelkező, pótkocsi vontatására és/vagy mezőgazdasági, erdészeti feladatú berendezések, gépek vontatására, hordozására, tolására, működtetésére alkalmas, 25 km/óra sebességnél gyorsabban haladni képes jármű, mely teher- és személyszállításra is alkalmas lehet.
  13. Lassú jármű: olyan jármű, amelyet beépített erőgép hajt és sík úton önerejéből 25 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes.
  14. Pótkocsi: olyan jármű, amely gépjárművel, mezőgazdasági vontatóval vagy lassú járművel történő vontatásra készült. A legfeljebb 750 kilogramm megengedett legnagyobb össztömegű pótkocsi: könnyű pótkocsi, az ennél nagyobb össztömegű pótkocsi: nehéz pótkocsi.
wers # e-mail 2013.10.03. 14:43

Egyébként kedves Boxos, ne adj tippeket, lehet erretéved a törvényalkotó is, és ötletet merít, babakocsira, bevásárló kocsira kötelező, meg műszaki....

wers # e-mail 2013.10.03. 14:06

hacsak attól nem, hogy KRESZ annak minősíti