Színe és fonákja


Sándor389 # 2015.03.21. 14:34

igaz, hogy esetek többségében az elsőfokú döntés helybenhagyja a másodfokú bíróság, de vannak kivételek.

amikor a másodfokú bíróság az elsőfokú döntést hatályon kívül helyezi és új eljárás lefolytatására kötelezi ugyanazon elsőfokú bíróságot, akkor az eljárás elölről kezdődik.
ilyenkor az elsőfokú döntés olyan mértékben törvénysértő, vagy bizonyos hiányosságok voltak stb.
ezért kell újból lefolytatni az eljárást.

az én esetemben ez történt.
egyszerűen nem voltam hajlandó belenyugodni a törvénysértő elsőfokú ítéletbe.

a könyvet mindenképpen próbáld beszerezni, esetleg könyvtárban még meglehet.

Sándor389 # 2015.03.21. 14:30

chriswb, megpróbálok sorban válaszolni neked, de ez csak magánvélemény, mert én laikus vagyok!

általánosságban:
a másodfokú bíróság az elsőfokú döntés

  • helybenhagyja, vagy
  • megváltoztatja, vagy
  • hatályon kívül helyezi az elsőfokú döntést és a új eljárás lefolytatására utasítja ugyanazt az elsőfokú bíróságot.
MACSKAJANCSI # 2015.03.21. 13:57

már bocs, de általánosságban van ez így és természetesen vannak kivételek.

aztán ezt írtam az én konkrét esetemben, hogy elsőfokon egyesbíró járt el.(helyi bíróság)
másodfokon pedig 3 bíróból álló tanács.
polgári eljárásról van szó, ott voltam alperes.

most tényleg egy kiragadott mondaton lovagolsz???
(tipikus ügyvédi praktika)

chriswb # 2015.03.21. 13:51

hello
nekem is válaszolhatnátok a másodfokú bíróság jelentőségéről, avagy jelentéktelenségéről!
Kösz!
hello

Dr.Attika # 2015.03.20. 10:22

Macskajancsi! Azt írtad, hogy "az elsőfokú bíróságok egyszemélyesek." Ez ami nem mindig van így.

chriswb # 2015.03.20. 09:04

T.Fórumozók!
Macskajancsi is megnyerte a másodfokot.
Tehát van rá esély.
Azért írom, mert valaki írta, hogy a másodfokon nem szokták megváltoztatni az első fok ítéletét, Írta ,hogy jobb is lenne eltörölni a másodfokot.Szerinte felesleges cécó( csak semmi cicó Woody A.)
Akkor mi történik? Visszaküldik az elsőfokra?