Munkajogi kérdések.


gesztenye77 # 2022.08.25. 19:32

Tisztelt fórum
Azt szeretném kérdezni, hogy felmondás esetén, nekem, 45 nap felmentési idő jár.
A cégem elengedi a letöltését, viszont kifizeti.
Mi 12 órában dolgozunk 4 muka, 4 szabad!
Ehhez képest hogy számolják a 45 napot?
Köszönöm

Majordomus # 2022.08.25. 19:58

Bruttóban. A 45 munkanapra vonatkozik a felmentés.

gesztenye77 # 2022.08.26. 03:49

Igen, már értem, köszönöm szépen!

Kovács_Béla_Sándor # 2022.08.26. 05:38

Naptári nap. (Ha fel van mentve a munkavégzés alól a munkavállaló, akkor nem is nagyon értelmezhető rá a "munkanap".)

Kovács_Béla_Sándor # 2022.08.26. 05:40

Azonnal munkaügyi per és egyidejüleg Fizetési Meghagyás kibocsátása
Vagy- vagy.

gulyaskernya # 2022.08.27. 12:20

Tisztelt Szakértő!

Utolsó éves pedagógus hallgató vagyok (ped.asszisztensi végzetséggel). Lenne egy tanítói állás amit felajánlottak volna. Sajnos a jogszabály nem engedi, hogy alkalmazzanak mivel még nincs meg a diplomám. Ez valóban igaz? Esetleg lenne valami mód, hogy alkalmazzanak mint tanító?Válaszukat előre is köszönöm!

drbjozsef # 2022.08.27. 12:50

Bár elég sok "könnyítést" hoztak már (természettudományos tárgyat tarthat mérnök diplomás, nyugdíjasok tovább dolgozhatnak a nyugdíj mellett, etc), hiszen szinte minden iskolában keresnek akármilyen szakos tanárt, általában hármat-négyet is, de azt szerintem még nem, hogy tanítói állásba felvegyenek diploma nélkül.
Vegyenek fel pedasszisztensnek - bár gondolom az alacsonyabb besorolást és bért jelent -, ugyanazt fogod csinálni, ha nincs tanító : tanítani. Aztán ha meglesz a diplomád, átsorolnak.

SzintenZenesz # 2022.09.02. 14:50

Érdeklődnék formai követelmények ügyében.