„Nem volt jele a légzsák hiányának, ezért is csináltattam meg neki”
Az teljességgel kizárt, mert a légzsákos autóknál egyértelmű piros visszajelzés van, ha nem működik. Ha pedig kiszedték alóla az izzót, hogy ne világítson, az meg már majdnem büntetendő kategória.
Üdvözletem! Tavaly augusztusban eladtam az előző autómat.Az új tulaj most azzal hívott fel,hogy felpörög a motor,a màrkaszervízben vàltó hibàt mondtak,meg hogy nem eredeti a vàltó ami benne van.Én voltam a második tulaja a kocsinak,ezzel a vàltóval vettem,(amiről amúgy nem tudtam,hogy nem eredeti)de mindig tökéletesen működött.2millió forintot követel rajtam,illetve bírósággal fenyegetőzik. Majd pàr óra múlva màr csak 1,5millió volt a követelés…. Van valami tipp,hogy mi tèvő legyek?Mennyire relevàns a kérèse?
„Tavaly augusztusban eladtam az előző autómat.Az új tulaj most azzal hívott fel..........hogy nem eredeti a vàltó ami benne van.Én voltam a második tulaja a kocsinak,ezzel a vàltóval vettem.........mindig tökéletesen működött.2millió forintot követel rajtam,illetve bírósággal fenyegetőzik. Majd pàr óra múlva màr csak 1,5millió volt a követelés…......Mennyire relevàns a kérèse?”
Tavaly augusztusban vette és most akar reklamálni fél évvel később? Szerintem engedd el! Nem lesz ebből semmi!
Az olyan hibákért, amelyik már a vásárlás pillanatában is fennáll, szavatossággal tartozol (néhány kivétellel, a közölt hibák, a felismerhető hibák, a kopó alkatrészek).
Ha az illető fél évig használta az autódat, akkor egészen csekélyke az esély arra, hogy az a hiba már augusztusban is fennállt - ráadásul ezt neki kellene bizonyítania. Nyilván van egy nagyon halvány esélye, elvégre lehet ez olyan jellegű műszaki hiba, ami ezt okozta, de ez nagyon közel zérus szerintem.
Én ezt tenném : megmondanám (írnám, tértis levélben) neki, hogy a jármű eladáskor hibátlan volt, a váltó jól működött (egyáltalán nem számít, hogy nem "eredeti", nem kell annak lennie, működnie kell), nem ismered el a szavatossági igényét.
Ha akar, legfeljebb bírósághoz fordulhat, de ez a leírásod alapján szinte kizárt.
Sziasztok. Belesétáltam egy nagyon sok km-es passat VIII-ba. Adásvételi, benne az óraállás 131 e km, a vételár, viszont a carvertikálon kiderült, hogy 400 e km van az autóban. /autópályán futhatott , szervizelték, szép állapotban van nem látszik rajta a sok km./ Irtam neki tértivevényes levelet, hogy csináljuk vissza, vagy egy független szakértő által megállapított értékkülönbséget fizesse vissza. Ilyen sok km-rel félő, hogy jönnek elő a hibák, meg továbbadni sem akarom így. Kérdésem tud-e valaki egy ebben járatos, korekt ügyvédet ajánlani a ptk-hoz.
„Adásvételi, benne az óraállás 131 e km, a vételár, viszont a carvertikálon kiderült, hogy 400 e km van az autóban. /autópályán futhatott , szervizelték, szép állapotban van nem látszik rajta a sok km./”
Előtte nem lehetett volna esetleg ugyanott utána nézni?
Állapotot veszünk mindig, sosem kilométeróraállást. Ha szép, jó állapotú, eszedbe ne jusson visszaadni. Persze, hiba lehet később is, szóval kockázat van, te tudod mennyire jó.
(megjegyzem, az adásvételibe kilométeróraállást kell írni. Azt is írtátok, nem? Szóval nem csapott be. Állította, hogy annyit is futott?)
Szerintem nem kell ehhez annyira ügyvéd, persze a perhez nem árt, keress egy közlekedési szakjogászt. Azért ha bizonyítható a futásteljesítmény, akkor nincs itt különösebb bonyolult ügymenet, az eurotax értékek a két futásteljesítmény között visszajár neked, az nem kérdés. Utóbbit megmondja neked bármilyen autóval foglalkozó ember, ezt az összeget első körben tértis levélben követeld vissza.
Üdvözlet! Vásároltam egy teherautót 1 hete amin külsérelmi hibák voltak ezt tudomásul is vettem.De a szerviz során kiderült,hogy az autó alváza több helyen elrohadt amit tömítővel és vastagon alvázvédővel eltakartak.Az autót szeretném ha az eladó visszavásárolná de erre ő azt mondta,hogy állítsam vissza abba az állapotba ahogy elvittem! A feltárt hibát nem tudom visszaállítani.Lakatoltassam ki neki az autót és úgy agyam vissza? Mit lenne a javaslat,tereljem jogi útra? Előre is köszönöm!
Hát tömd ki neki újságpapírral, aztán fújd le neolux-szal, ha ez a kívánsága. Egyebekben igen, ha a felszólításra visszautasít, akkor pert kell indítanod.
Nem kizárt, lévén a leírása alapján rejtve volt a hiba, néhány külső karcolás egy teherautónál meg nemigen számít. Amúgy, ha fizetési meghagyásra gondolsz, akkor nála van az autó, szavatossági vitát szerintem nemigen érdemes azzal indítani. Tudom, 3milla alatt azzal kell ha pénzkövetelésed van, de itt az elállás a szerződéstől is vitatott egyelőre...
Sziasztok! Érdeklődnék, hogy ha eladtam az autómat (5éves 155e km) 1 hónapja és a vevő most reklamál, hogy nem működik a hátsó szélvédő fűtés (nálam működött még), illetve az egyik visszapillantó tükör nem hajlik be (nálam sem hajlott), akkor kötelességem ezeket kijavítani-kicseréltetni neki? Rejtett hibára hivatkozik, véleményem szerint pedig nem próbálta ki és nem nézte meg az autót eléggé a vásárláskor, ezek szabad szemmel észrevehető dolgok. Ilyenkor kinek van igaza? Legrosszabb esetben mire számíthatok?
A felismerhető hibák, vagy az olyan hibák, amelyek kellő gondosság mellett felismerhetőek lettek volna, nem tartozik a szavtosság körébe. Kérdésed határeset, bár mindkettő kipróbálható, szóval akár igaz is lehet. De ez sem számít, ugyanis azt, hogy a hiba már a vásárláskor is fennállt, azt a vevőnek kell bizonyítania. Nehezen tudom elképzelni, hogyan bizonyítaná ezeket visszamenőleg.
„ugyanis azt, hogy a hiba már a vásárláskor is fennállt, azt a vevőnek kell bizonyítania. ” Ez tévedés. A szavatosság egyik sajátossága, hogy az eladónak kell bizonyítani az ellenkezőjét.
Szerintem a 6:158.§ szerint fogyasztói szerződésnél fordul csak meg az első hat hónapra a bizonyítási teher. Magánszemélyek közötti adásvételnél semmikor sem.
Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni. Január közepén vásároltam egy 2016 gyártású autót. (vételára 5.5M volt). Külön bele lett írva a szerződésbe, hogy 12 szavatosságot vállal a kereskedő a fő elemekre. A vásárlás előtt szakszervíz ellenőrízte az autót, talált benne hibákat, de azokat tudomásul vettem. Az autó elhozása után kezdetben, ritkán, de előfordult, hogy nehezen indult az autó. Az elmúlt hetekben egyre gyakoribb lett a jelenség. A mai nap elvittem szakszervízbe bevizsgálásra. Megállapította, hogy önindító csere szükséges, melynek ára 850e+egyéb költségek (1millió feletti összeg, hybrid autó). Jeleztem a kereskedőnek, hogy szeretném valahogy megoldani ezt próblémát, hogyan tudjuk megoldani. Ő azt mondta, hogy a vásárláskor nem volt probléma, így nem fog fizetni és meg se csinálják. Ilyen hozzáállás után, én legszívesebben visszaadnám az autót. Mit tudok ilyen helyzetben tenni? Köszönöm előre is a segítséget!
„Ő azt mondta, hogy a vásárláskor nem volt probléma, így nem fog fizetni és meg se csinálják.”
Írd meg neki tértis levélben, hogy a Ptk. 6:159.§ szerinti szavatossági jogoddal szeretnél élni, mivel álláspontod szerint a hiba a szavatosság körébe tartozik és a cég hibásan teljesített, ezért felszólítod, hogy a lehető legrövidebb időn belül javítsa ki a hibát, adjon időpontot a javítás elvégzésére, és vállaljon határidőt annak elvégzésére. Ha elutasítaná, vagy nem megfelelő határidővel vállalná, akkor tájékoztasd, hogy az ő költségére fogod megjavíttatni máshol, és fizetési meghagyással, vagy végső esetben perben fogod követelni tőle a javítási költségeket. Tekintve, hogy közöttetek fogyasztói szerződés jött létre, ezért a Ptk. 6:158.§ alapján a vásárlást követő hat hónapon belül jelentkező hiba esetén vélelmezni kell, hogy az már a vásárláskor is fennállt, ezért ellenkező bizonyításáig azért neki a szavatossági jogok szerint helyt kell állnia.
(a fentiek akkor igazak, ha az adásvételi szerződésedben valóban egy cég az eladó)
Üdv! Adott egy autó ami2020 januári évjárat. 2021 februárban tehát 1évesen markakereskedésből lett vásárolva. Arról igaz volt szó, hogy ,,picit sérült a hátulja lökhárító”.de javítva lett gyári minőségben. A történetében szerepel is , hogy károsult. Most el szerettem volna adni és az érdeklődőnek több esze volt mint anno nekem. (Hittem a márkakereskedésnek ) És lekérte a teljes részletes kártörténetet ahol kiderült , hogy az a kicsit sérült autó jóformán totálkáros volt. Erről én így részletesen nem lettem tájékoztatva sem szóban sem írásban. Adásvételiben sem szerepel. Így az autóm értéke jelentősen csökken és az adásvételi szándék is elveszett. Átverve érzem magam. Kerestem a kereskedést de csak hümmögnek. Jóformán így jártam. Ez tényleg ennyiből áll?
Tisztelt Cím! A használtautó.hu oldalon találtam egy automataváltós autót, amit magánszemély értékesítene. Az autó olyan váltóval van szerelve, ami az internetes vélemények alapján magas meghibásodási esélyű, és szervizköltségű főalkatrésze az autónak. Az eladó telefonon keresztül arról tájékoztatott, hogy a váltó fel lett újítva, jelenleg jól működik, de a felújítást végző szerelő által nyújtott garancia letelt. Az eladó nem tudja garantálni, hogy a váltóval nem lesz probléma a következő 6 hónapban. Természetesen a vétel akkor történne meg, miután az autót megtekintettem és kipróbáltam. A váltó állapota általános autószerelő szervizben nem mérhető fel. Amennyiben a kipróbálás során jól működik a váltó és nem tapasztalunk semmilyen rendellenességre utaló jelet, majd nálunk a rendeltetésszerű használat mellett meghibásodik, mit tehetek? A kérdésem az lenne, hogy a vásárlást követően, amennyiben meghibásodik a váltó, úgy van e szavatossági igényre jogom az eladóval szemben? Amennyiben van, úgy azt hogyan tudom érvényesíteni? És milyen volumenű költségekre vonatkozhat? Forum hozzászólások szerint, nem tudom a szavatossági igényemet érvényesíteni, mert az autó vásárlásakor az automataváltó jól működött. Az általam történő használat során való meghibásodás költsége kizárólag engem terhel. Kérem felvilágosítását, hogy mik a lehetőségeim egy ilyen vásárlás esetén. Köszönettel: jtibo87
Az eladó főszabály szerint kellékszavatossággal tartozik azokért a hibákért, amelyek már a vásárláskor is fennálltak. Ha vásárláskor jól működik az autó, az nem feltétlenül jelenti azt, hogy hibátlan, nem a hibajelenségre kell szavatosságot vállalnia. Magánszemélyek közötti adásvétel esetén a vevőnek kell bizonyítania azt, hogy a reklamált hiba már az eladáskor is fennállt, tehát ha most jól működik, akkor viszonylag nehéz dolgod lenne ennek ellenkezőjét bizonyítani, de ez már műszaki szakkérdés, vannak olyan hibák, amik bizony fennállnak már vásárláskor is, csak nem lehet észlelni őket.
Ugyanakkor magánszemély eladó esetén a felek eltérhetnek a Ptk. szavatossági jogaitól a vevő hátrányára is. Ha az eladó úgy adja el az autót, hogy kizárja a szavatosságot (akár bizonyos részre, akár teljes egészében), és te így veszed meg, akkor semmilyen felelősséggel nem tartozik a hibákért, saját kockázatodra veszel ilyen járművet. Természetesen ennek írásban szerepelnie kell az adásvételi szerződésben. Ha nincs ilyen kikötés, akkor a szavatossági jog elévülése egy év.
Ha vita van, akkor neked kell pert indítanod, az igazságügyi szakértő nem olcsó, szóval több hónapos procedúrára, sokszázezer forintos költségre készülj, amit te fizetsz, de ha megnyered a pert, utóbbit a vesztesnek meg kell térítenie.
„Ha az eladó úgy adja el az autót, hogy kizárja a szavatosságot (akár bizonyos részre, akár teljes egészében), és te így veszed meg”
Tovább folytatnám, ha én lennék az eladó konkrétan leírnám a váltó állapotát, tehát ismertettem... innentől a te rizikód. A bolti adás-vételi nyomtatványnak is külön része, ismertetni az eladó által feltételezett hibákat, ez beírnám:
„Az eladó telefonon keresztül arról tájékoztatott, hogy a váltó fel lett újítva, jelenleg jól működik, de a felújítást végző szerelő által nyújtott garancia letelt.”
Egy használ autó vásárlása mindig rizikó. A vevőnek bele kell kalkulálni a lehetséges hibákat a vételárba.
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Testreszabhatja a cookie-kategóriákra vonatkozó hozzájárulási beállításokat, valamint a Célok és szolgáltatások, valamint a Szállítók hirdetéskövetési beállításait. Részletes hozzájárulást adhat minden és . A legtöbb eladó kifejezett hozzájárulást igényel a személyes adatok feldolgozásához, míg néhányan jogos érdekre támaszkodnak. Önnek azonban jogában áll tiltakozni a jogos érdekük felhasználása ellen.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen nyilatkozatban felsorolt célokkal és szervezetekkel kapcsolatos döntéseit a rendszer digitális jelek (például karakterlánc) formájában menti és teszi elérhetővé ezen szervezetek számára. Erre azért van szükség, hogy mind a szolgáltatás, mind az említett szervezetek figyelemmel lehessenek ezen döntésekre.
Amikor Ön felkeres egy weboldalt, és az felteszi Önnek a kérdést, hogy hozzájárul-e ahhoz, hogy felhasználják a profilját személyre szabott hirdetések megjelenítéséhez, illetve megtagadja-e az ehhez való hozzájárulását, az Ön választását a rendszer elmenti és elérhetővé teszi a hirdetési szolgáltatók részére, így az Ön számára megjelenített hirdetések esetében figyelembe veszik ezt a választást.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.