OTP Faktoring Zrt lehet a licitáló? Talán adózási szempontból éri meg neki a főköveteléssel majdnem egyező licit? Vagy arra játszik hogy fentebb tornássza az árat?
@Grave7 Nem biztos hogy ér 15 milliót. És nem úgy néz ki élőben mint a fényképen :)
@drbjozsef Valami olyasmit kellett volna látnom amit gerbera lát
„adózási szempontból éri meg neki a főköveteléssel majdnem egyező licit?” Nem. „Vagy arra játszik, hogy fentebb tornássza az árat?” Igen. „OTP Faktoring Zrt lehet a licitáló?” Mi ez itt, látnoki fórum? Ez tipikus zálogjogosulti magatartás, tehát ha az OtpF a zálogjogosult, akkor igen, valószínűleg ő licitál így.
„És nem magyarázom el, miben mesterkedik, és hogy miért éri meg neki.” :D Azt egyébként nem is könnyű laikusnak elmagyarázni. Még én sem vagyok benne biztos, hogy teljesen értem. Van egy ügy, amiben úgy tűnik, az adósnak ezzel a trükkel elárverezték a házát, de az adóssága sem csökkent, mert a vevőnek nem kellett megfizetnie az árverési árat. Nyugtass meg, hogy azért ennyire direktben ez nem működik.
Tamás, a licitáló valószínűleg egy másik OTP-cég. (Korábban még jobban össze lehetett keverni őket, mert mind a kettőnek OTP Faktoring Valami volt a neve.)
A zálogjogosult a követelése mértékéig kockázatmentesen licitál. A legrosszabb, ami megtörténhet vele, hogy ő nyeri az árverést, és így neki kell megvennie az ingatlant, ami csak minimális (költség)fizetési kötelezettséggel jár, mivel alapvetően követelés-beszámítással vásárol, tehát a vételárral csökken a követelése. Vagyis pénz helyett ingatlant kap, amit aztán frankón értékesíteni tud. A B-verzió, hogy nem ő nyeri az árverést, zálogjogosultként egyébként is visz kvázi mindent. És lehet, hogy éppen az ő licitje miatt verték fel a vételárat oda, ahová őnélküle nem jutott volna el a licit. Ja, és ilyenkor az ingatlannal sem kell bíbelődnie.
Én arról beszélek, amikor nem a jelzálogos veszi meg, hanem - vele azért szándékegységben - egy harmadik személy. Akivel aztán megegyeznek, hogy a jelzálog maradhat - így viszont nem kell a vevőnek kifizetnie a vételárat. Ezért kérdezem, hogy lehetséges, hogy ilyenkor az adósnak ugrik az ingatlanja - hiszen elkelt -, de a tartozása marad, mert a vevő nem fizetett semmit?
„Akivel aztán megegyeznek, hogy a jelzálog maradhat”
Sikeres árverés esetén? Bár a "jog törölhető" a megfogalmazás szerint, ez esetben se szólalhatna fel az adós?
Nekem innen az adós oldláról úgy tűnik : X forintért elkelt árverésen az ingatlana. Ezzel az X forinttal (mínusz költségek) minden körülmény között csökkennie kell a tartozásának.
@Kovács_Béla_Sándor: A Vht. 151. § amit kérdezel. Ekkor csökken az adós tartozása a zálogjogosultnak járó (de visszatartott) összeggel, mint a Vht. 150. § esetében.
A végrehajtónak ugyanúgy el kell készítenie a felosztási tervet a teljes vételárról, mintha azt a vevő megfizette volna. Mindössze a felosztási terv végén (amikor kimutatja, hogy a zálogjogosultnak összesen milyen összeg jár a vételárból) leírja, hogy a Vht. 150/151. § alapján a vevő X Ft-ot visszatarthat a vételárból, ezért csak Y Ft-ot kell megfizetnie.
A felosztási terv utalásakor a végrehajtónak a visszatartott összeget is térülésként kell rögzítenie a pénzügyi nyilvántartásában.
Köszönöm szépen. Én is így gondolnám. Ehhez képest a konkrét esetben a felosztási tervet a végrehajtó csak a befizetett előlegre készítette el, a vételár el van felejtve. Akkor ez el lett sz@bva?
Ha a vételárnak a visszatartott részét nem említi a felosztási tervben, akkor az után (a zálogjogosult ügyében) behajtási jutalékot sem számolhat magának, hiszen annak az alapja (az az összeg amivel a zálogjogosult követelése csökkent, amit az ügyértékre térülésként elszámolt) "sem létezik".
Ha mégis számolt magának behajtási jutalékot, de az annak alapjául szolgáló megtérülés nem szerepel, akkor szintén hibás a felosztási terv, mert 1.) vagy térülés nélkül számít fel jutalékot, 2.) vagy (adatok hiányában) nem ellenőrizhető a jutalék számításának számszaki helyessége (=ex has bármilyen jutalékot szerepeltethetne ott).
A Vht. 150-151. § megalkotásával a jogalkotó célja nem az volt, hogy a végrehajtást kérőt árverési vevőként (vagy a zálogjogosultat megállapodóként) aránytalanul előnyösebb* helyzetbe hozza, mint bármely más árverési licitálót, hanem a felesleges pénzmozgások és adminisztráció csökkentése:
ha úgyis ő kapja meg a pénzt, ne kelljen befizetnie azt (így is "kintlévősége van", miért kellene még több pénzének lennie?! Kvázi ki lenne zárva az árverésből.) (Vht. 150. §);
ha a vevő kölcsönből venné meg az ingatlant és a kölcsönt a zálogjogosult adja neki, akkor szintén értelmetlen körbejáratni a pénzt (Vht. 151. §).
*(A követelése összegének kétszereséig licitálhatna, hiszen először nem kell megfizetnie a vételár arra eső részét, utána a pedig a befizetett összegből még elsőbbséget élvezve kapna kielégítés - az ilyen félreértelmezés eredményeként adott esetben senki más nem rúghatna labdába a licitálás során.)
. Szerintem a kifogásolási határidőn belül benyújtott beadványban kérni kell a felosztási terv kijavítását (Vht. 224. § (2) bek.), ha ennek nem tesz eleget, akkor pedig tekintse végrehajtási kifogásnak és terjessze be azt a foganatosító bíróságra.
És ha a kifogás előterjesztésének a határideje már eltelt. Szerintem az a tény, hogy a tartozás az árverési vétel folytán csökkent, független attól, hogy a végrehajtó nem konstatálta.
„a tartozás az árverési vétel folytán csökkent, független attól, hogy a végrehajtó nem konstatálta.” Úgy-úgy. A végrehajtó nem tagadhatja meg a csökkenés pótlólagos megállapítását arra hivatkozva, hogy a - hibás - felosztási terv nem tartalmazza azt. Ez egy olyan tény, amit a végrehajtás során bármikor meg lehet állapítani pótlólag, szükség esetén a Vht. 41. § szerint, vagy akár korlátozás iránti perben kikényszerítve.
Még nem vettem részt árverésen, és érdekelne, hogyan zajlik a folyamat. Egy beépítetlen telket szemeltem ki az MBVK oldalán. Az lenne a kérdésem, hogy ha megnyerném az árverést, mire kellene figyelni utána? Vannak tipikus buktatói a folyamatnak?
kedves Fórumozók, lakóingatlanom, mely 100%-ban a tulajdonom árverésre fog kerülni (felmondott hitelszerződés). 50% tulajdonrészem van örökölt ingatlanban amin özvegyi haszonélvezet van. a saját tulajdonú ingatlanomra 50%-on tehető majd ajánlat vagy van lehetőségem a becsérték kiharcolására? köszönöm ha válaszoltok!
147. § (3) Lakóingatlanra legalább a kikiáltási ár 70%-ának - fogyasztóval kötött szerződésen alapuló követelés behajtása esetén legalább a kikiáltási árának - megfelelő összeggel tehető érvényes vételi ajánlat, ha az adósnak ez az egyetlen lakóingatlana, lakóhelye ebben van, és a végrehajtási eljárás megindítását megelőző 6 hónapban is ebben volt. A 100%-os minimálár feltételei tehát: 1) lakóingatlan legyen, 2) a végrehajtások között legyen legaláb 1 fogyasztóval kötött szerződésen alapuló követelés, 3) adósnak ez legyen az egyetlen lakóingatlana, 4) a végrehajtási eljárás megindítását megelőző 6 hónapban is ebben lett legyen. A feltételeknek együttesen kell teljesülniük. Nálad a kérdés, hogy a végrehajtó hogyan tekint az örökölt ingatlanodra, illetve figyelembe veszi-e, hogy az a) csak felében a tied, és b) azt is haszonélvező lakja, tehát e tekintetben nem vehető figyelembe úgy, mint egy teljes értékű lakóingatlan. A becsértéken mit akarsz "kiharcolni"? Azt már jogerősen közölték! Itt a kérdés a minimálár körül forog, azt pedig a végrehajtó az árverési hirdetményben fogja közölni, tehát ha valami bajod van a minimálárral, akkor a hirdetményt kell megtámadni!
Sziasztok lenne egy fontos kérdésem venni szeretnék egy házat az mbvk oldalán és a tulajdoni hányad 2/8-ad, de Sikeres árverés esetén minden jog törölhető tehermentes, közérdekű használati jog(Eon-nak valami vezetke van ott) és Beköltözhető valamit nincs olyan személy akinek nem kell kiköltözni... Hirdetésbe 2/8ad részt árulják, de nem értem akkor hogy lehet bekoltozni? Meg ha megveszem eltudom adni az egészet úgy ahogy én akarom?
Az valószínűleg egy négylakásos társasház egyik lakása, annak is 2 tulajdoni illetősége, aminek nincs önálló helyrajzi száma. Mondjuk, az ilyet illő volna feltüntetni az árverési hirdetményen. Igaz, minek, mert te sem a hirdetményre hivatkozol, hanem az árverés adatlapjára, úgyhogy neked is van még mit tanulnod...
Nem társasház épp ez a léenyeg akkor irtam volna.. egy balaton parti nyaraló ezért nem értem hogy lehetséges mert ilyen esetben oda irják hogy a társtulajdonost nem lehet kiköltöztetni de itt nincs ilyen személy
A nyaraló (hivatalos nevén üdülő) - bizonyos kivételektől eltekintve - nem lakóingatlan, így aztán a lakott/beköltözhető paraméter sem ertelmezhető. Pedig az a nyaraló másé is, akinek ott bent cuccai vannak, és aki nem szívesen fog ott látni téged, olyannyira, hogy birtokvédelmet fog kérni ellened. És meg is kapja. Jó túros hátú közös ló lesz ez.
Ha egy lakóingatlannak tegyük fel a kerek szám kedvéért 10 mFt a kikiáltási ára (becsértéke beköltözhetően), a minimál ára pedig 50% tehát jelen példában 5mFt, akkor ha én azt sikeresen megnyerem ezen az 50%os áron, akkor is a végrehajtó köteles azt beköltözhetően birtokba adni vagy ez csak a becsértéken van így?
A 'beköltözhető' azt jelenti, hogy az adós köteles biztosítani a végrehajtó számára, hogy az azt kiürített állapotban átadhassa az árverési vevőnek. Punktum. Mi a kérdés?!?
A kérdés az lett volna, hogy ezt az 50%os minimál áron is köteles e, de válaszból feltételezem hogy a válasz igen. Ha nem biztosítja, akkor a végrehajtó ezt tőlem függetlenül kikényszeríti igaz?
Az egész kérdéskör lényegében arra vonatkozik, hogy megerősítsétek , hogy ha beköltözhető és minden jog törölhető, stb papírok stimmelnek (társasházi lakás a konkrét esetben) akkor értelmezésem szerint a legrosszabb ami történhet, hogy 6 hónapot várni kell az ingatlanomra mire birtokba vehetem és nem Nekem kell kirakni az adóst vagy adósokat?
Még ami felmerült bennem, hogy az átadásig fogyasztott közművekkel mi lehet a helyzet, itt gondolom nincs klasszikus átadás-átvétel, akár az adósokkal nem is találkozom hanem csak a végrehajtóval?
Adott egy folyamatos árverés amire tettem licitet és pár nap múlva elindult az árverés már az Ismételt eljárás kategóriában. A kérdésem, mivelhogy sokadik árverés, illetve a folyamatos árverésen tettem ajánlatot melyre elindult az árverés, ilyenkor a tulajdonos, társtulajdonos kap ismételtem levelet erről hogy a folyamatos árverésen ajánlatot tettek?
Be is buktam amúgy. Licitáltam 600 ezerért egy lakásra /osztatlan közös/ de 2,4 nél lett vége, persze ennyi pénzem nem volt. Valóságban 5 milliót érhet. Tulajjal,. szomszédokkal beszéltem, meg is néztem, ajánlatot tettem, utolsó 5 percben jött a harc. Nos idáig sok árverésen senkinek nem kellett. Most hogy már folyamatosba volt az árverés,minimálárat megtettem, az utolsó 5 percben jött a második licit.. Szóval fontos tanulság,. Utolsó 5 percben gépnél lenni! Ezt is kiálltam meg amúgy minden itt is olvasott tippeket , a pénztárcám nem bírta.. Ha eddig senkinek nem kellett miért most? Üres volt, kár volt beszélni a tulajdonossal, szomszédokkal? Ha már üres volt be kellett volna költöznöm nepper ellen? A nagyon olcsóakat sunyin kellene vakra megvenni?
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Testreszabhatja a cookie-kategóriákra vonatkozó hozzájárulási beállításokat, valamint a Célok és szolgáltatások, valamint a Szállítók hirdetéskövetési beállításait. Részletes hozzájárulást adhat minden és . A legtöbb eladó kifejezett hozzájárulást igényel a személyes adatok feldolgozásához, míg néhányan jogos érdekre támaszkodnak. Önnek azonban jogában áll tiltakozni a jogos érdekük felhasználása ellen.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen nyilatkozatban felsorolt célokkal és szervezetekkel kapcsolatos döntéseit a rendszer digitális jelek (például karakterlánc) formájában menti és teszi elérhetővé ezen szervezetek számára. Erre azért van szükség, hogy mind a szolgáltatás, mind az említett szervezetek figyelemmel lehessenek ezen döntésekre.
Amikor Ön felkeres egy weboldalt, és az felteszi Önnek a kérdést, hogy hozzájárul-e ahhoz, hogy felhasználják a profilját személyre szabott hirdetések megjelenítéséhez, illetve megtagadja-e az ehhez való hozzájárulását, az Ön választását a rendszer elmenti és elérhetővé teszi a hirdetési szolgáltatók részére, így az Ön számára megjelenített hirdetések esetében figyelembe veszik ezt a választást.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.