albérlet kiadása adózással


Immaculata (törölt felhasználó) # 2013.10.29. 14:21

:) Birtokba adni az ingatlant.

Meli35 # 2013.12.16. 14:44

Tisztelt Fórumozók!

Az albérleti díj számlázásával kapcsolatban kérdésem a következő: a tulajdonos, akitől bérlem a lakást néhány hónapja kérésemre számlát állít ki az albérleti díj és a rezsi összegéről - erre lakhatási támogatás igénylése miatt van szükségem. Az összeg adóját én fizetem, csak így tudtam vele megállapodni (korábban adószáma sem volt és nem is adott számlát). Eddig csak az albérleti díj összege után számolta fel a 16%-ot, amit szóbeli megállapodás után fizettem ki neki, most viszont a rezsivel növelt összeg után kéri - visszamenőleg is. Szeretném tudni, hogy melyik összeg után fog ténylegesen adózni, és jogosan követeli-e a magasabb adómértéket illetve egyáltalán az adót? Az összeg egyben szerepel a számlán, nem megbontva.
Várom mielőbbi válaszukat
köszönettel,

Meli35 # 2013.12.27. 14:18

Várom a választ december 16-án feltett kérdésemre. Számomra fontos. Köszönöm.

ttip # 2013.12.28. 10:34

Meli35: a rezsi az a bérbeadónak bevétel is meg kiadás is, jövedelme tehát nem származik belőle, ezért jövedelemadót sem kell fizetnie utána. Erre hivatkozva a jövőben sem kérhet növelt rezsiköltséget - visszamenőleg pláne nem.

A lakbér összege viszont megállapodás kérdése; a megállapodás szerinti lakbért jogosan követeli. Magyarországon élünk: tudjuk, hogy számlával minden drágább.

Őszikék57 # 2014.01.03. 11:31

Először is BUÉK Mindenkinek!

Szeretném megkérdezni a hozzáértőket, hogy 2014-ben van-e változás lakás bérbeadás területén. Esetleg az SZJA %-a változott?
Mi a tételes elszámolást választottuk 2013-ban, idén is ennél maradnánk.

A válaszokat előre is köszönöm!

Meli35 # 2014.01.03. 12:51

Köszönöm a választ. Nem tudtam megértetni a lakástulajdonossal, hogy a rezsi után nem kell adóznia, azt is kifizettette velem - pontosabban levonta a kaucióból amikor elköltöztem -, mert állítja hogy a számla végösszegéből fog adózni, hiába tartalmazza a bérleti- és rezsidíjat együtt.
Egyébként ügyvéd a hölgy.
Így nem kicsit volt ráfizetés a támogatott lakhatás - aminek immár vége is, mivel képtelenség új számlás albérletet találni.
üdv,

grenata # 2014.01.03. 14:46

TisztelT FórumozÓk!
Az lenne a kérdésem a kaució után kell e adót fizetni? Ha igen milyen mértékben?
Akkoris ha majd kiköltözéskor visszajár?

Zoltanuss # 2014.01.04. 13:24

Nem kell, mert nem jövedelem, hanem csak egy letét !

Goya # 2014.01.07. 15:40

Tisztelt Fórumozók!

Az alábbi kérdésem lenne. Adószámos magánszemélyként adom bérbe lakásom egyéni vállalkozónak, tételes költségelszámolást alkalmazok.

Az SZJA tv. 17. § (5) bekezdés értelmében:
"Lakás bérbeadása esetén a bérbeadó magánszemély a bérbeadásból származó bevételéből levonhatja a más településen általa bérbevett lakás ugyanazon évben igazoltan megfizetett bérleti díját, feltéve, hogy a bérbeadás, illetve a bérbevétel időtartama a 90 napot meghaladja és a bérbevett lakással összefüggésben a magánszemély más tevékenységéből származó bevételével szemben költséget nem számol el, vagy az igazoltan megfizetett bérleti díjat számára még részben sem térítették meg."

Kérdésem, hogy más EU vagy EGT tagállamban általam bérbevett lakás bérleti díja is levonható-e költségként, amennyiben a többi feltétel teljesül? Nem találtam ugyanis arra vonatkozó utalást, hogy a "más településen" kitétel csak és kizárólag belföldi településre vonatkozna.

A válaszokat előre is köszönöm!

SzabiGabor # 2014.01.09. 10:55

Tisztelt Jogi Fórum !

Édesanyám szeretné kiadni az üresen álló lakását, ehhez kérnénk némi segítséget.
Havi 40.000,- Ft + rezsi díjat szeretnénk kéri. Ha jól olvastunk utána, akkor a 40.000,- Ft 90%-ának a 16%-a a befizetendő adó. A NAV felé hogyan kell bevallani és megfizetni ezt az összeget?

Köszönettel:

Szabó Gábor

matthiasi # 2014.01.10. 10:04

SzabiGabor !

Be kell menni a területileg illetékes NAV irodába és ott előadni az ügyet. Valószinű kaptok egy adószámot - havonta előleg és úgy május elején bevallani a bevételt a különbözetet befizetni.

Mkatafru # 2014.01.20. 12:06

Tisztelt Jogi Fórum!

Ingatlanomat szeretném kiadni, úgy, hogy számlát is adok róla. Az volna a kérdésem, hogy ehhez csupán be kell mennem a NAV-ba kiváltani az adószámot vagy esetleg más teendőm is van? Valamint a lakcímkártyám nem Budapestre szól, viszont az ingatlan Budapesten van amit ki szeretnék adni, intézhetem mindezt Budapesten vagy muszáj a lakcímkártya szerinti városban kikérnem? Köszön a segítséget!

Péter1970 # 2014.01.22. 21:08

Tisztelt jogi fórum.

Magánszemélyként lakást szeretnénk bérbe adni.A mi nevünkön vannak a közművek. Az APEH tájékoztató szerint számviteli bizonylaton bérleti díjként kell szerepeltetni a közüzemi számla díjakat is. Tételes költségelszámolás esetén költségként el lehet számolni a közüzemi számla díjakat, illetve 2% értékcsökkenést és egyéb költségeket is. A tájékoztató szerint az elszámolt költségek - beleértve az értékcsökkenést is - nem haladhatják meg a bizonylaton átvett bérleti díj 50%-át.
Az APEH ügyintéző szóbeli tájékoztatása szerint az összes költség elszámolható, , nem csak az 50%, viszont több költséget nem lehet éves szinten elszámolni, mint a bevétel.Ez az miatt lényeges, mert a téli hónapokban a fűtés költsége maga jelentősen meghaladja a teljes bevétel 50%-át.A lakás bérleti díja 20000ft, + tavaly téli hónapban rezsi kb.40000ft, havi értékcsökkenés 8000ft.Mennyi adót kell fizetnem: 60000-48000x16%, vagy 60000-30000X16%.

Köszönettel

palhes # 2014.01.24. 18:32

Tisztelt jogi fórum

Olyan kerdesem lenne hogy egyetemen diak vagyok es a saját lakasomat ki szeretnem adni akkor milyen jarulékot kell megfizetnem?

ZSAHnita # 2014.02.03. 17:04

Tisztelt Jogi Forum!

Kiadott albéletem 30.000Ft/hó +rezsi. Erre a lakásra felvett hitelem 28.500Ft/hó. Tehát sok profitot nem termelek a bérleti díjból... Hogyan kell bevallani ilyen esetben a bérleti díjat?

ttip # 2014.02.04. 08:45

ZSAHnita: ha neked az nem profit, hogy a bérlő vesz neked egy ingatlant...

A törlesztésnek csak a kamatrésze költség.

ttip # 2014.02.04. 10:46

Péter1970: az 50% költségplafon csak az adóelőleg megállapításánál számít.

medea77 # 2014.02.05. 12:47

Tisztelt Jogi Fórum!

Magánszemélyként szeretném kiadni az ingatlanomat albérletbe havi 37 ezer + rezsi költségért.
Az a kérdésem, hogy hogyan tudok utána adót fizetni, mekkora az összeg és milyen dokumentumot kell beszereznem hozzá?

Köszönettel!

Eri01 # 2014.02.10. 11:13

Tisztelt Jogi Fórum!
Kezdek elveszni a lakáskiadás útvesztőiben, ezért segítséget kérnék. Szóval az már kiderült, hogy nem kellett volna adószámot kérnem, illetve így sem gond, ha már van, de nem kellett volna. Ezt elfelejtették mondani az adóhatóságnál.
Választhatom a 10% költséghányad módszerét, vagy a tételes költségelszámolást. Ezzel kapcsolatban többféle választ kaptam a hatóságnál, ezért szeretném, ezt itt tisztázni, ha lehetséges.

Az utolsó információm szerint ha a 10% költséghányad módszerét használom, akkor ezen kívül semmilyen költséget nem írhatok le, vagyis ha a közüzemi díjak számlái az én nevemen maradnak, és ez az összeg jócskán meghaladja a 10%-ot,(40.000 Ft-os bérleti díjról beszélünk, a tíz százalék akárhogy számolom mindössze 4000Ft) így ezzel nem megyek semmire, a rezsi fennmaradó része is úgy jelenne meg nálam, mint bevétel.

Ha a tételes költségelszámolást választom, ha jól értettem elszámolhatom a közüzemi díjakat és az esetleges felújítási munkákat. (Ezeket vajon Áfa-val együtt???)(A "14T101" a "f" lapján áfamentességet kértem.)Ezen kívül még elszámolhatom, mondjuk a nyomtatvány költségét, vagy mondjuk veszek a lakásba porszívót, TV-t vagy egyéb berendezést? Vagy csak az üzemeltetéssel kapcsolatos kiadások számítanak. Vajon annak számít egy új gáztűzhely? Ez ugye fontos az üzemeléshez.
ÉCS-t hogyan tudnék számolni? Kb. 15 éve vettem a lakásom, azóta már igencsak megváltozott az értéke.

Előre is köszönöm a választ, sokat segítene!

ttip # 2014.02.10. 14:04

Eri01: ezt olvasd el: http://www.nav.gov.hu/…das_2013.pdf Ha még marad kérdés, akkor keress fel egy könyvelőt.

Eri01 # 2014.02.10. 20:12

ttip: köszönöm a tippet :) de már olvastam és mégis megmaradtak a lenti kérdéseim. Kicsit elszomorít, hogy 3 ügyintézőtől, majdhogynem 3 féle választ kaptam. Még teszek egy próbát és újra személyesen bemegyek. Nem lehet ez ennyire bonyolult...

Zoltanuss # 2014.02.11. 06:50

Helló !

Elmégy az illetékes adókirendeltséghez - mostanában NAV nak hívják. Azok mindent elmondanak.
De addig is amig odaérsz . 16 % az adó, de a bevétel 90 % át kell csak figyelembe venni így 16 x 0.9 = 14.4 %, ez kibírható. Nem lopod meg a közösséget !
Erre :
A rezsifizetést hogyan tudom megoldani adózás nélkül, ha nem szeretném (lehet, hogy a bérlő nem vállalja ezt) a bérlőt a szolgáltatókhoz bejelenteni?

Ez már bonyolultabb. A bérlő nevére íratni , Hát gondolja a Móricka. a bérlő akár 4 hónap mulva is elmehet - nem rab. Akkor kezded elölről a mókát , Jó az ha a neveden marad. Jönnek a számlák a Te levelezési címedre. Ezzel elbattyogsz a bérlőhöz, hogy ugyan már fizesse be. ha befizeti minden rendben , ha nem a következő hónapban látod az elmaradást. Még pénzhez sem nyúlsz csak postáskodsz.
ha Te fizeted akkor elvileg az után is kell adózni. A dupla adózás meg szvsz alkotmány ellenes.

Zoltanuss # 2014.02.11. 06:54

Na vajon ezt kinek írtam ?

ibike14 # 2014.07.27. 18:43

Ha a lakásomat 52000Ft/hó adom ki albérletbe,mennyi költség terhel amit be kell fizetnem?

MajorDomus # 2014.07.28. 22:26

7.488 ft

(10 %vélelmezett költséghányaddal)