Tisztelt jogi tanácsadó!
A feleségem kárpátaljai származású és külföldön dolgozott, mint óvodapedagógus. 2012-ben dolgozni kezdett általános iskolában ahol azt mondták nem tudják az éveit beszámítani, ezért gyakornoki státuszbe rakták. Közben eltelt a gyakornoki idő, átminősítették pedI-be és szóltak, hogy az éveit is beszámítják. Van e mód, és egyáltalán értelme a visszamenőlegesen elmaradt bérét követelni, mert akkor automatikusan a munkaviszony keezdetén pedI kategória járt volna.
pedagógusok, gyakornoki besorolás
Tisztelt Szakértő!
Gyakornokként dolgozom egy gyakorló óvodában és úgy hallottam, várható egy olyan törvény, miszerint nem dolgozhat gyakornok gyakorló óvodában? Ez mennyire igaz? Illetve ha az, akkor mikortól lép életbe?
Köszönöm!
Tisztelt szakértő!
Köszönöm szépen, hogy 2 hónap alatt nem kaptam választ a kérdésemre!Remélem továbbra is ilyen tendencia várható és ennek köszönhetően a látogatottsága is a béka segge alá csökken, hogy a reklámbevétele egyenlő legyen a 0-val.
Sok sikert hozzá!
Üdv:
Csaba.
Kedves Mari!
Nekem írt kérdésedre küldött e-mail-emet visszadobta a rendszer, így megpróbálok Neked innen válaszolni. Bár nem erről a fórumról, de nemrég megtudtam a választ az alábbi jogszabályból:
326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 39/C. §114:
A nevelési-oktatási intézményben nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörben foglalkoztatottat, aki pedagógus szakképzettséggel és 2015. szeptember 1-jén
- már legalább két év szakmai gyakorlattal rendelkezik, Pedagógus I. fokozatba, továbbá a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény alapján közalkalmazotti jogviszonyban töltött időnek minősülő, valamint a fizetési fokozat megállapításánál beszámítandó idő szerinti kategóriába,
- két évnél kevesebb szakmai gyakorlattal rendelkezik, Gyakornok fokozatba
kell besorolni.
Remélem, eljut hozzád az üzenetem, és segíteni tudtam.
Tisztelt Szakértő!
2012. októberétől határozott, 2013. áprilisától határozatlan szerződéssel dolgozom pedagógusként.
A gyakornoki időszakot az életpálya-modell bevezetése előtt megkezdtem, így az iskola gyakornoki szabályzata alapján készítem a minősítéshez szükséges dokumentációt.
2016. áprilisában a határozatlan szerződéstől számított 3 év is letelik. A iskola gyakornoki szabályzata szerint az átsorolásnak már 2016. májusában meg kéne történnie, viszont az új szabályozás szerint a Pedagógus I. fokozatba kerülés és a magasabb fizetés is január 1-től jár.
Melyik szabályozás vonatkozik rám ebben az esetben? Mikortól vonatkozik rám a Pedagógus I-ben meghatározott 24 tanóra megtartása?
Köszönettel,
Frey
Tisztelt Szakértő!
Rengeteg helyre írtam már, de sehonnan sem kaptam kielégítő választ, így fogalmam sincs, hova tegyem fel a kérdésemet...
A legfontosabb kérdésem középiskolai tanárként:
Milyen jogszabály/törvény/rendelet szabályozza a pedagógusok heti 22-26 órás kötött munkaidejét?
Hol van leírva az, hogy - például idén - június 15-e vagy július 1-je után is heti 22-26 óra a heti kötött munkaidőnk?
Ha az igazgató/vezetés egyes kollégáknak elrendeli a (70/105/140/80/160 órás) kötelező nyári szakmai gyakorlatot és közben a gyakorlatot nem tartó tanároknak semmilyen feladatot sem rendel el és így nem valósul meg az egyenletes leterhelés, akkor ezt a tényt simán le kell nyelni a gyakorlatot tartó pedagógusoknak?
Válaszát előre is köszönöm!
Tisztelettel:
Kiss Roland
Tisztelt Fórumozók!
Pedagógus barátom határozott időre kötött szerződéssel dolgozik 2015. szeptember 1. és 2016. június 30. között. Azt szeretném megkérdezni, mi a helyzet az ő ún. tanári (21+25 nap) szabadságával? Rendben van ez így? Az idő előrehaladta miatt sürgős választ szeretnék kérni. Nagyon köszönöm mindenkinek a segítséget!
Tisztelt Szakértő!
2012.február 1-től dolgozom egy óvodában óvodatitkárként, majd 2014.szept 1-től átsorolással pedagógiai asszisztensként. Jelenleg főiskolai tanulmányaimat végzem (munka mellett, tanulmányi szerződés nélkül). Tanulmányaimat várhatóan 2017.június 30-án fejezem be, és azután ugyan ezen a munkahelyen szeretnék óvónőként elhelyezkedni. amire ígéretet Kérdésem a következő: Jogosult leszek-e a Ped.1.besorolásra abban az esetben is, hogyha fizetés nélküli szabadságon leszek a 2016/17-es nevelési évben? Az előző munkaviszonyaim alapján bőven rendelkezem 6 év munkaviszonnyal.
Köszönettel: Tündike
Kedves Bárki, aki otthon van a jogszabályok értelmezésében!
Két kérdésem is lenne:
2013 október óta dolgozom gyógypedagógiai asszisztensként folyamatos munkaviszonnyal, határozatlan idejű szerződéssel alkalmazva. 2016. júniusában megszereztem gyógypedagógusi diplomámat. A főnökömmel megbeszéltük, hogy közös megegyezéssel augusztus végével felmondok. A bibi az egészben, hogy a munkaügyes kollegina most tájékoztatott, hogy az időarányos szabadságom július 31-ig lesz csak elég, ezért a felmondásomat ezzel a dátummal adjam be. Mivel a visszajelzéseket még várom az új munkahelyektől, felmondani addig nem szeretnék, amíg nem lesz biztos valami, szeretném a folyamatos munkaviszonyt fenntartani és áthelyezéssel munkahelyet váltani ennek érdekében.
Milyen úton módon tudom elkerülni a felmondást július végével?
Betegállomány megoldás lehet? Amennyiben igen, betegállomány alatt kérvényezheti az új munkáltatóm az áthelyezésemet? Ez nem lesz akadály?
Bármilyen más megoldás szóba jöhet az esetemben?
A helyzetet bonyolítja, hogy gyakornoki átsorolásom is ebben az időszakban kellene, hogy történjen. A munkaügyes kollegina, azt javasolta, hogy majd az új munkahelyemen bonyolítsam le.
Ha az új helyen szeptember 1-el alkalmaznak, miért ne történhetne itt meg az átsorolásom?
Mikortól lép életbe a két év gyakornoki pálya megkezdése? Talán szeptember 1-el? Fizetés emelkedés szempontjából sem mindegy ez az egy hónap?
Köszönöm megnyugtató válaszaitokat!
Tiszetelettel: Ena
Tisztelt Szakértő!
Óvodapedagógusként dolgozom egy óvodában. 2015. januárjában államvizsgáztam. Az óvodai munkát már 2014. augusztusában elkezdtem, összesen 3 óvodában dolgoztam idáig néhány hónap kieséssel. Idén 2016. decemberében lesz összesen 2 éve (a hónapokat számolva), hogy óvónőként dolgozom. A mostani óvodában lesz novemberben 1 éve, hogy ott alkalmaznak. A probléma az, hogy még nincs nyelvvizsgám és olvastam olyan jogszabályokat, hogy két év gyakornoki idő után nyelvvizsga hiányában elbocsátják az óvónőt. A két évet hogy számolják? Egy munkahelyen eltöltött két évet számolnak vagy összeadják az eddig ledolgozott hónapokat? Valóban el fognak bocsátani nyelvvizsga hiányában?
A másik problémám, hogy minősítésre bejelentkeztettek, így novemberben le kell adnom a portfóliót. Nyelvvizsga hiányában ezt megtehetem? Ha nem adom le, mert nem sikerül a nyelvvizsgám akkor mi történik?
Köszönöm szépen előre is a válaszát!
Tisztelettel:
Gréta
Tisztelt Szakértő!
2014 júniusában államvizsgáztam, mint tanító. Azonban nyelvvizsga nélkül.
2015. februárjában felvett egy iskola, ahol most is dolgozom.
Jelentkeztem a minősítésre, ami által november végén kell leadnom a portfóliót és elvileg február végéig jönnek ki az iskolába engem minősíteni.
Még mindig nincs nyelvvizsgám, azaz csak az írásbeli van meg, de a szóbeli még hiányzik.
Novemberben mehetek szóbelire, de ha nem sikerül akkor legközelebb csak márciusban van vizsgaidőpont (amivel sajnos most szembesültem, mert eddig mindig volt januárban).
Kérdésem: Ha nem sikerül, akkor így már lecsúszok a minősítésről és ezáltal az iskola el fog bocsájtani? Vagy maradok tovább, mint gyakornok? Kötelező a szóbelit legkésőbb február elejéig megcsinálnom vagy kaphatok még márciusig haladékot?
Válaszát előre is köszönöm!
A.A.A.
Tisztelt Szakértő!
Gyakornoki besorolásban teljes állásban, határozott idejű szerződéssel dolgozom egy közoktatási intézményben. Szeptembertől osztályfőnök lettem. Két eltérő információt is olvastam ezzel kapcsolatban:1.csak az én írásos beleegyezésemmel lehetek osztályfőnök, 2. egyáltalán nem lehetek osztályfőnök gyakornokként. Először is azt szeretném kérdezni, hogy melyik a helytálló. Továbbá az is érdekelne, hogy az új osztályfőnöki órakedvezmények miatt nekem már túl sok órám lenne. Gyakornokként 20 órám van egy héten és a tantárgyfelosztás már június végén megszületett. Így most egy elég visszás megoldást találtak ki a főnökeim. Az érdekelne, hogy lehetséges-e,hogy hivatalosan is osztályfőnök maradjak és heti 20 órát tartsak meg, a 2 óra órakedvezménytől pedig eltekintsünk,mert nekem eleve csak 20 órám van.
Köszönettel:
egy elkeseredett gyakornok
Tisztelt Szakértő!
Közoktatásban óvónőként dolgozom 2014 szeptembere óta. Most telne le a két évem, azonban lakhely változás miatt munkahelyet is kell váltanom. A kolleganőm is hasonló helyzetben volt,és mikor ő átkerült hozzánk a vezető újraindította a 2 évét, mert az oktatási hivatal levelet írt neki, hogy új munkahely létesítése( nem pedig áthelyezés) miatt így kell eljárni. Ebben szeretném megkérni a véleményét, hogy ha én most másik óvodába kezdek el dolgozni, akkor ott is újra kell kezdenem a 2 éves gyakornoki időmet. Köszönettel egy leendő óvónő.
Tisztelt Szakértő!
Érdeklődni szeretnék, hogy gyakornoki időbe bele kell számítani a szülési szabadságot is?
Tisztelt Szakértő!
Feleségem fuvolatanárként PED. I./03-as kategóriába van sorolva. A tanítás mellett végzi az óvodapedagógusi főiskolát. Kérdésem, ha elvégzi az óvodapedagógusi iskolát és elhelyezkedik óvodapedagógusként, milyen besorolásba fog kerülni? Gyakornok vagy PED. I. valamelyik fokozata? Mi lesz a pedagógiai és a fizetési kategóriája?
Köszönettel várom válaszát!
Marad a PED1/3-ban. A fizetését az alap szorzóval (főisk- végzettség-tanító) fogják számítani. Ha most egyetemi végzettség alapján mester szorzója van, akkor jelentősen fog csökkenni az illetménye.
Köszönöm a választ!
Tehát, ha jól értem a változás a fizetésben az lesz, hogy PED1/3 mesterről (kb 255.000Ft), lecsökken PED1/3 felsőfok alapra (kb.230.000Ft).
Igen.
Tisztelt Fórumozók!
Két kérdésben szeretnék választ kapni. Középiskolában tanítok, s tegnapelőtt azzal állt elő az igazgatónk minden indoklás nélkül, hogy ezentúl kötelező ismét bent töltenünk az iskolában a kötött munkaidőnket, ami 32 óra. Az erre vonatkozó rendelet épp tavaly változott ( 326/2013 EMMI rendelet). Ennek a 17§-a megváltoztatva ezt mondja:
" A kollektív szerződés, ennek hiányában a munkáltató határozza meg, hogy melyek azok a feladatok, amelyeket a pedagógusnak a nevelési-oktatási intézményben, pedagógiai szakszolgálat intézményében, és melyek azok a feladatok, amelyeket az intézményen kívül lehet teljesítenie. " Ebben az is benne van, hogy mindent az iskolában kell?
A választ megköszönöm.
Tisztelt Fórumozók!
Az előbbi két kérdésből most a másikat szeretném megkérdezni. Ez szabadsággal kapcsolatos. Ugyancsak középiskolában előfordul, hogy valakinek,-többnyire szakoktatóknak -nincs órája egy nap. De ha helyettesíteni kell vagy egyéb feladattal bízza meg az igazgató, akkor természetesen bejönnek az iskolába. (eddig) Az igazgatónk most azt találta ki, hogy azokra a napokra, amikor nem kell helyettesíteni, s nincs egyéb feladat sem, szabadságot ír ki nekik. Szabályos-e ez így? Azon kívül a nyári szakmai gyakorlatra a közismereti tanárokat is be szeretné osztani, így azoknak már most év közben javasolja, hogy vegyenek ki szabadságot, ha betegek, s ne menjenek táppénzre.
Mit tehetünk?
A válaszokat megköszönöm.
Tisztelt Szakértő!
Óvónőként dolgozom, gyakornokságom első évében járok. Jövő májusban lesz a minősítő vizsgám. Azonban munkahelyet szeretnék váltani, ugyanis az utazás sok időt és pénzt vesz el. A lakhelyemen pedig most üresedik meg egy hely az óvodában. Viszont a jövő évi minősítésre már jelentkeztem. Mennyire okoz ez gondot a minősítési rendszerben? Munkahelyet válthatok?
Válaszát előre is köszönöm!
Nem vagyok szakértő.
A 32 órát továbbra is a suliban kell tölteni, csak a dokumentálásában van változás. Nem kell a pedagógusoknak vezetni.
Ha a szakoktatók azokon a napokon is néhány órát benn töltöttek volna a munkahelyükön, ez a helyzet nem fordulhatott volna elő. A gyakorlatra nekik is fel kell készülni. Mindezek ellenére nagy szemétségnek tartom.
A táppénz helyett szabadság kivételét pedig vérlázítónak. Ne tegyétek meg!!!
A szabadságot elsősorban a nyári, majd az őszi, tavaszi, téli szünetben kell kiadni.
Kell, hogy legyen munkaköri leírása minden területen dolgozónak. A közismereti tanárnak biztos nincs benne a munkaköri leírásában a szakmai gyakorlat. Arról nem is beszélve, hogy szakmai gyakorlat egy képzetlen személy hogyan vezetne? Ki vállalja fel az esetleges baleseteket? Mit gyakorolnának a tanulók, matematikát, történelmet?
A következő ig. választáson nem kell megszavazni ezt az igazgatót. A sok törvénytelen intézkedést a munkaközösségi javaslatokba bele kell írni, hogy a fenntartó is megismerhesse az elutasítás hátterét.
Hogy mi az amit most fel mertek vállalni azt ti tudjátok. A kormányhivatalhoz is lehet írni névtelen levelet, ki fogják vizsgálni.
Ami most törvénytelen, az a szakoktatók egy-egy napi szabadsága, és a táppénz helyett szabadságra való rábeszélés.
Javaslom, maguknak dokumentálják a kötelező 32 órás benn tartózkodás alatt végzett tevékenységeket, mert a szakoktatóknak is biztos megvan a 32 óra, sőt sokkal több is, hisz nekik kell előkészíteni a nyersanyagokat, eszközöket, stb. minden nap előtt. Nem az ő hibájuk, hogy az igazgató nem egyenletesen osztja el a órákat a napok között, annyira sem, hogy van olyan nap, hogy nincs órarendi óra.
A nyári gyakorlat mindenhol gond, informálódjatok, hogy máshol, hogy oldják meg. Közismeretis tanárt akkor sem oszthatnak be, mert nem gyerekmegőrző vagy napközi az összefüggő szakmai gyakorlat.
Mozsi23
326/2013 korm. rend. részletesen leír mindent.
http://net.jogtar.hu/…n/getdoc.cgi?…
Köszönöm a választ. Egyébként igen, szakmai gyakorlaton kompetenciát szeretnének fejleszteni. Szövegértést, logikát stb.Mindezzel semmibe veszik a szakma tekintélyét, s elismerik a szakoktatók tehetetlenségét, képzetlensésgét. A gyakorlaton történő kompetenciafejlesztés ellen is lehet valamit tenni?
Köszönöm.
A szülők is tiltakozhatnának ez ellen. iskolában, fenntartónál, kormányhivatalnál. Valamilyen szülői választmány (Szülői Munkaközösség) biztos van az iskolában. Intézményi Tanácsot kötelező volt alapítani. Az Intézményi Tanácsnak 3 tagja van: 1 pedagógus, 1 önkormányzati képviselő, 1 fő a szülők delegáltja. Az iskola vezetője minden tanévben félévkor és év végén be kell, hogy számoljon az IT-nak az intézményben folyó munkáról (nevelési értekezlet jegyzőkönyvének átadása). Az IT-nek értékelni kell az intézményben folyó munkát, és beküldeni az értékelést a fenntartónak. Ebbe is bele lehet írni, hogy mennyire semmibe veszik a jogszabályok betartását, a szakmaiságot.
Gondolom a gyakorlatnak is van tematikája, amit be kell tartani. Az összefüggő szakmai gyakorlatnak a szakmai kompetenciák fejlesztése a feladata, én nem a matematikai, szövegértési. Persze ez utóbbiak fejlesztése minden pedagógus feladata, csakhogy a saját tantárgya keretében.
A tanuló hiányzásának nagyon komoly következménye lehet, akár évismétlés is, ha a szakképzési tv. szerint járnak el.
A nyári gyakorlat személyügyi problémáját én pl. úgy oldanám meg, hogy májusban, amikor már nincsenek a végzősök (a szakoktatók egy részének órája eléggé lecsökken), akkor adnám ki a szabadság egy részét kb. 2-3 hetet (nyári gyakorlatnak megfelelő időt) a szakoktatók egy részének.
Ezeknek a szakoktatóknak a végzősökön felüli óráit a többi szakoktató akár csoportösszevonással is ez idő alatt meg tudná oldani. Nyáron csere. A májusban szabadságon lévő szakoktatók pedig a nyári gyakorlat alatt vonnának össze 2-2 csoportot.
Csakhogy ezt szépen meg kell tervezni, szervezni.
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02